אלפים מתים מזיהומים מדי שנה

(0)
לדרג

בוועדה לביקורת המדינה הוצגו נתונים לפיהם בשל זיהומים המתפתחים בזמן האשפוז מתים כ-6,000 איש מדי שנה. משרד הבריאות: הקצנו 40 מיליון שקל למניעת זיהומים

מאת: מערכת zap doctors

בין 4,000 ל-6,000 אזרחים מקפחים את חייהם מדי שנה, רק עקב זיהומים שנגרמים בעיקר מחוסר היגיינה ותנאי אשפוז גרועים, כך על פי נתוני דו"ח מבקר המדינה שהוצגו אתמול (ג') בדיון בוועדה לביקורת המדינה.

נציג המבקר שמואל גולן, הוסיף כי "המספרים המופיעים בדו"ח חייבים להדליק נורה אדומה לכולנו, ומחייבים את משרד הבריאות לפעול מידית ובצורה נוקשה". עוד ציין גולן כי "יש לבחון את מיגור התופעה ע"י מתן תמריצים" וכי "סוגיית היגיינת הידיים היא על גבול מחדל".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, השיב כי דו"ח המבקר תרם רבות לשיפור הליקויים, ולדעתו "ההתנהלות ותשומת הלב בתוך המוסדרות הרפואיים היא מקור הבעיה, ועד שזו לא תגיע לסטנדרטים שאנו מתווים להם - ספק אם היא תיפתר". עוד ציין פרופ' גמזו כי עוזרות גם הסנקציות שהמשרד מטיל, ואמר כי הוקצו 40 מיליון שקל לתמרוץ בתי חולים שינקטו צעדים למניעת זיהומים. לדבריו "האוצר אכן נותן תקציבים ותוספות, אך הן לא מספיקות בעיקר כי אין לאוצר ראייה מערכתית בנושא תקצוב במערכת הבריאותית".

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית ציין כי "הבעיה הגדולה ביותר היא הצפיפות במחלקות והחוסר בכוח-אדם מקצועי", וכי "ההיגיינה היא תוצר של תרבות - וזו חסרה בארץ".

נציג האוצר, שלמה פשקוס, ציין כי "האוצר לא קופא על שמריו והוא פועל כל הזמן להעלות את תקציבי הבריאות".
יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), ציין כי "על משרד הבריאות לעשות בדק בית מעמיק בנושא, ועל התקשורת לשתף פעולה על מנת לעורר את המודעות לתופעה ממש כמו עם תאונות הדרכים... לא הגיוני שימשיך המצב בו הניתוח מצליח, אך החולה מת מזיהום מקרי".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום