השד בבקבוק: אלכוהול וסרטן

(0)
לדרג

אלכוהול נחשב לגורם סיכון מוכח לסרטן השד, אך לפי סקר חדש נשים לא מעוניינות ללמוד על כך. לדברי החוקרים, האלכוהול נחשב לבילוי חברתי ורבות לא רוצים לוותר עליו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מה הקשר בין אלכוהול לסרטן השד? למי אכפת. מרבית האמריקאיות אינן מעוניינות ללמוד כיצד להקטין את צריכת האלכוהול כדי להפחית את הסיכון לסרטן שד, כך עולה מסקר שהוצג לאחרונה בכנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium.

בסקר הנוכחי השתתפו כ-1,700 נשים, והוא מהווה מדגם מייצג. רק 12% מהמשיבות לסקר הביעו עניין בשאלה כיצד להפחית את צריכת האלכוהול, שהוא גורם סיכון מוכח לסרטן ריאות. 88% הביעו חוסר עניין בהכרת הדרכים להפחתת צריכת אלכוהול.

הסקר נערך באמצעות האינטרנט ו-87% מבין 1,692 הנשאלות השיבו על השאלות. 74% מהמשיבות היו בגילאי 30-65 שנים, 68% היו לבנות ו-2.6% מהנשים אובחנו כחולות סרטן שד.

מרבית המשיבות (78%) הביעו עניין או עניין רב באשר לדרכים אחרות להפחתת הסיכון לסרטן שד. שלוש הדרכים העיקריות שעוררו עניין היו פעילות גופנית (41%), משקל גוף (35%) ותזונה (30%).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין צריכת אלכוהול לסיכון לסרטן שד, כאשר ככל שהצריכה היומית גבוהה יותר, כך הסיכון גדול יותר. מספר מחקרים הוכיחו כי צריכת אלכוהול, גם בכמות יומית קטנה, היא גורם סיכון לסרטן שד. סקירה שפורסמה בשנת 2012 וכללה 113 מחקרים הדגימה כי משקה אחד ביום מביא לעלייה בסיכון לסרטן שד. בנוסף, מחקר שפורסם בשנת 2011 מצא כי צריכה קבועה של אלכוהול בכמות מעטה (3-6 כוסות יין בשבוע) במהלך קרוב ל-30 שנים, הביאה לעלייה קטנה אך משמעותית בסיכון לסרטן שד פולשני. מחקר גדול שפורסם לפני כשנה קבע כי חלק גדול מהסיכון המוגבר לממאירות עם צריכת אלכוהול בכמות קטנה עד מתונה נובע מכך שהמשיבים נוטים לשקר בנוגע להיקף צריכת האלכוהול.

לדברי החוקרים, ישנן סיבות רבות בגינן נשים אינן מעוניינות לקבל הדרכה בנוגע להפחתת צריכת אלכוהול. אלכוהול נחשב לחלק מהנאות החיים, עם שימוש נפוץ במסיבות, ונחשב למנהג חברתי נפוץ בתום יום עבודה או לימודים. אלכוהול גם נפוץ בשימוש בתקופות דחק כלכלי ומהווה תגמול בסוף יום עבודה ארוך.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום