ניסיון הבראה לגירעונות בקופות

(0)
לדרג

יו"ר ועדת הבריאות לא קיים הצבעה על תוספת של 75 מיליון שקלים לצו ביטוח הבריאות: "זה סכום עלוב שלא מכסה כלום", הסביר. האוצר: אין לנו מכונה שמדפיסה כסף

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (ג') דיון המשך בגירעונות קופות החולים והשלכותיהם על מערכת הבריאות. במסגרת הדיון נתבקשה הוועדה על ידי שרי האוצר והבריאות לאשר תיקון לצו הביטוח הבריאות הממלכתי. השרים ביקשו לשנות את מרכיבי מדד יוקר הבריאות, כך שיתווספו 75 מיליון שקלים לתקציבי קופות החולים. אלא שבסופו של דבר, יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) לא קיים הצבעה על תוספת לצו ביטוח הבריאות: "לא נאשר את הצו כפי שהוא מונח לפנינו כרגע. זהו סכום עלוב שלא מכסה כמעט כלום, והוא אמור להיכנס לתוקף החל מהשנה הבאה בלבד. לא ניתן יד לפגיעה בחולים".

מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, זאב וורמברנד אמר בדיון כי "יש להשלים עוד כ-700 מיליון שקלים לקופות החולים עבור שנת 2013. במקביל יש לבצע התייעלות ופיקוח על המערכת, על מנת שהכסף ילך לשיפור השירות ולא למשכורות. הגיע הזמן להפסיק עם השיטה שמי שיוצר יותר גירעון מקבל יותר כסף".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משה ברסימנטוב התייחס לדברים: "נתנו למערכת הבריאות משאבים אדירים. בין שנת 2008 לשנת 2013 התקציב גדל נומינלית בכמעט 50 אחוזים. יש פה מערכת מהטובות בעולם והיא מתפקדת. אנחנו מייצגים משלמי מסים ועלינו לוודא שהכסף שניתן משרת את האזרח. יש לנו גם אילוצי תקציב, אין לנו מכונה קטנה מתחת לשולחן שמדפיסה כסף. תפקיד המנהלים לתת שירות לאזרחים בתקציב שניתן להם. יש פה השתוללות שכר במערכת הפרטית שמקרינה על המערכת הציבורית; השכר הוא 65% מההוצאות במערכת".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "מכריחים את ראשי קופות החולים ובתי החולים לזחול על ארבע ולהתחנן על נפשם מדי שנה. הם לא תאבי בצע, הם רק רוצים לשרוד. מה חשבתם, שתוכלו לקצץ 6 מיליארד שקלים בתקציב המדינה ומערכת הבריאות הציבורית תעמוד על כנה?".

יו"ר הוועדה ח"כ כץ הודיע כי יקיים דיון המשך בנושא בעוד שבועיים ויזמין אליו את שר האוצר יאיר לפיד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום