משקאות מתוקים וסרטן הרחם

(0)
לדרג

מה הקשר בין שתייה של משקאות קלים לממאירויות ברירית הרחם? על שאלה זו ניסו לענות חוקרים אמריקאים שבחנו קבוצה של נשים אחרי מנופאוזה

מאת: מערכת zap doctors

מחקר מפתיע קושר בין משקאות ממותקים לסרטן רירית הרחם. במאמר שפורסם בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין צריכת משקאות ממותקי סוכר לסיכון מוגבר לממאירות מסוג I של רירית הרחם, ללא קשר דומה עם הסיכון לממאירות מסוג II של רירית הרחם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת משקאות ממותקים נקשרה עם סיכון מוגבר להשמנת יתר וסוכרת. עם זאת, הקשר עם ממאירות של רירית הרחם אינו ברור וכעת בחנו את הצריכה של משקאות ממותקים, מיצי פירות, משקאות ללא סוכר, ממתקים, וכן עמילן וסוכרים בקרב כ-23 אלף נשים לאחר מנופאוזה שהשתפפו במחקר בריאות נשים באיווה, ארה"ב.

בין השנים 1986-2010 תועדו 506 מקרים של ממאירות מסוג I של רירית הרחם ו-89 מקרים של ממאירות מסוג II של רירית הרחם. החוקרים מדווחים על סיכון מוגבר לממאירות מסוג I של רירית הרחם עם עלייה בצריכת משקאות ממותקי סוכר, לאחר תקנון למדד מסת הגוף ומשתנים נוספים. בהשוואה למי שלא שתו משקאות ממותקי סוכר, הסיכון היה גבוה יותר ב-78% בנשים ברבעון העליון של צריכת משקאות ממותקי סוכר. הקשר שזוהה לא הושפע ממדד מסת הגוף, פעילות גופנית, היסטוריה של סוכרת, או עישון סיגריות. סיכון מוגבר לממאירות מסוג I של רירית הרחם תואר עם צריכה רבה יותר של סוכרים. החוקרים לא זיהו קשר בין אף אחד מהמרכיבים התזונתיים שנבחן בסקירה ובין הסיכון לממאירות מסוג II של רירית הרחם.

החוקרים מסכמים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין צריכה רבה של משקאות ממותקי סוכר ומוצרי סוכר ובין סיכון מוגבר לממאירות של רירית הרחם מסוג I, אך לא לממאירות מסוג II. מכאן עולה כי משקאות ממותקי סוכר הינם גורם סיכון בלתי תלוי לממאירות מסוג I של רירית הרחם.

בואו לדבר על זה בפורום אונקולוגיה גניקולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום