תחקיר עובדה: הרופאים יושעו?

(0)
לדרג

פרופ' גבי ברבש הודיע כי ייחל בהליכי השעיית שלושת הרופאים שנצפו בתחקיר התוכנית עובדה כשהם דורשים תשלום עבור טיפול בתיירי מרפא

מאת: מערכת zap doctors

פרופ' גבי ברבש, מנהל מרכז רפואי תל אביב הודיע היום (ג') כי ייחל בהליכי השעייה של שלושת הרופאים הבכירים: פרופ' צבי רם, פרופ' שלומי קונסטנטיני וד"ר יוסי פז. זאת בעקבות תחקיר התוכנית עובדה ששודר אתמול בערוץ 2 בו נצפו הרופאים כשהם דורשים תשלום עבור טיפול בתיירי מרפא בתוך כותלי בית החולים איכילוב.

במכתב ששלח פרופ' ברבש לעובדי בית החולים כתב כי "אין ספק לאיש, שאסור לדרוש, או לקבל תשלום עבור טיפול הניתן לאזרח, או לתייר במסגרת בית החולים הציבורי".

פרופ' ברבש ציין כי עליו לנקוט בפעולה חרף ההשלכות הצפויות: "ברור שלהחלטה שלי על אופן הטיפול במצב הנוכחי עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על תפקודו של כל המערך הנוירוכירורגי ועל המשך הטיפול במאות חולים, מבוגרים וילדים" יחד עם זאת הדגיש פרופ' ברבש את המחויבות שלו ושל בית החולים לשמור על החוק וכללי האתיקה.

מכתבו של פרופ' ברבש הסתיים בתקווה לסיום הפרשה במינימום נזקים: "אני מתפלל שתמצא הדרך לפעול במינימום פגיעה בחולים ותוך המשך שמירה על העקרונות המוסריים שבית החולים חייב לעבוד לפיהם"

תגובתה של שרת הבריאות, יעל גרמן: "יש לטפל בנושא ברמה האישית וברמה המערכתית. ברמה האישית, יש לעשות הכול כדי למגר כל גילוי של 'רפואה שחורה' במערכת הבריאות. לכן פנתה היועצת המשפטית של משרד הבריאות לפרקליט המדינה וביקשה ממנו לבחון את כל אפיקי הפעולה הנדרשים, לרבות פתיחה בחקירה משטרתית.

ברמה המערכתית, כל נושא תיירות המרפא נידרש לטיפול, הסדרה וקביעת כללים מנחים שישמרו על טובת הציבור. זאת עושה הוועדה הציבורית היושבת על המדוכה ולומדת את הנושא ברצינות כבר כמה חודשים. ככל שהתחקיר שנעשה הינו מטלטל, הרי שיש לברר את העובדות בטרם קבלת החלטות".

במכתב ששלחה שרת הבריאות לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן כתבה כי "לצערנו הכתבה אינה משאירה מקום רב לספק, בדבר טיבם של חילופי הדברים. בתגובות שצוטטו, לרבות של הרופאים עצמם, אינן משנות את התמונה, או מסלקות את הרושם הכבד שפי שהשתקף בתחקיר והראיות המצולמות. ובמידה תומכת ברושם זה"

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום