אפליקציה חדשה למחלימים מסרטן

(0)
לדרג

אפליקציה הולנדית חדשה בשם survivor care מסייעת למטופלים שהחלימו מסרטן בהמשך ניטור וטיפול. האפליקציה זמינה לשימוש ברחבי העולם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אפליקציה לטלפון החכם, Survivor Care, מיועדת לחולים ששרדו מחלות ממאירות. האונקולוג המטפל מכניס את הנתונים הרלבנטיים מהרשומות הרפואיות של החולים לתוך מודל מבוסס אינטרנט. אלגוריתמים העוקבים אחר ההנחיות הקיימות משמשים לקביעת תכנית טיפול מותאמת אישית לכל חולה (אבחנה, מחלות רקע, טיפול). הנתונים מקודדים באופן כזה המאפשר לאפליקציה לסרוק את הנונים ישירות ממסך המחשב של האונקולוג, דבר המאפשר מעבר נתונים נוח.

בשלב זה, האפליקציה ישימה לשימוש בהולנד בלבד, מאחר שהמודל מבוסס על ההנחיות ההולנדיות. עם זאת, האפליקציה ואתר אינטרנט נלווה זמינים לשימוש ברחבי העולם, כולל בארצות הברית.

כך מדווחים חוקרים הולנדים בכתב העת Journal of Clinical Oncology ומסבירים כי הן ה-Institute of Medicine והן ה-American Society of Clinical Oncology הביעו תמיכתם בשילוב תוכניות למעקב אחר חולים אלו, אך בפועל שילוב תוכניות אלו היה מוגבל, וכעת נראה כי האפליקציה החדשה עשויה לסייע בנושא.

האפליקציה הושקה בהולנד לפני כשנה, כאשר בשלב הראשון, היא נבחנה כחלק ממחקר להערכת תכנית טיפול בחולים ששרדו סרטן אשכים, המיועדים למעקב אינטנסיבי לאחר טיפול כימותרפי במחלה גרורתית.

האפליקציה זמינה כעת ברחבי הולנד והחולים מאוד מרוצים מסקירת הטיפול בשורדים הודות לאפליקציה.

החוקרים מציינים כי מחקר שפורסם לאחרונה תמך בהטמעת הטיפול בשורדים במודלים מסודרים, תהליכי טיפול וטכנולוגיות חדשות. האפליקציה שלהם מושתתת על מספר עקרונות תיאורטיים האחראיים למסגרת העבודה. עם מידה זה בקצות האצבעות, חולים ששרדו מחלות ממאירות יודעים אילו טיפול נדרש וגם מתי, היכן ומי הגורם האחראי.

בואו לדבר על זה בפורום החלמה מסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום