ADHD: על בנים ועל בנות

(0)
לדרג

מחקר מקיף מגלה כי למרות שכיחות שונה של הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות בשני המינים, אין הבדל בגורמי הסיכון המוקדמים הקשורים להריון ולידה

מאת: מערכת zap doctors

למרות הבדלים בין המינים בשכיחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), בכל הנוגע לגורמי הסיכון המופיעים בגיל צעיר, נראה כי אין הבדלים רבים בין בנים לבנות. כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Pediatrics.

במחקר השתתפו כ-13 אלף ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות וכ-30 ילדים ללא ההפרעה, ששימשו כקבוצת ביקורת.

מהתוצאות עלה כי גורמים שכללו משקל לידה נמוך והריון עודף, שבעבר נקשרו עם ADHD, לא הביאו לעלייה בסיכון. בנוסף, החוקרים מציינים כי למרות שסדר הלידה נחשב גורם סביבתי מרכזי בהתפתחות הילד, וכי בעבר זוהה קשר בין ילד בכור ובין סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות דוגמת הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

מהנתונים עלה סיכון מוגבר להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בבנים ובבנות כאשר האמהות אובחנו עם זיהום בדרכי השתן במהלך ההריון או רעלת הריון. אמהות לילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות היו צעירות יותר, רווקות, עם שכיחות גבוהה של מעשנות במהלך ההריון, השראת לידה וסכנת לידה מוקדמת.

החוקרים כותבים כי בניגוד למחקרים קודמים, מהמחקר הנוכחי עולה כי משקל לידה נמוך, הריון עודף, מדד אפגר נמוך ומצוקה עוברית, אינם גורמי סיכון להתפתחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, ללא תלות במין הילד.

לדברי החוקרים, מדובר באחד ממחקרי האוכלוסייה גדולים ביותר להערכת גורמי סיכון לפני לידה, וקוראים לערוך מחקרים נוספים.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום