השמנה והידרדרות קוגנטיבית

(0)
לדרג

התסמונת המטבולית שמתבטאת בהיקף מותניים גדול, לחץ דם גבוה ועלייה ברמות סוכר בדם, מנבאת גם הידרדרות קוגנטיבית. כך עולה ממחקר חדש

מאת: מערכת zap doctors

תסמונת מטבולית עלולה להגדיל את הסיכון להידרדרות קוגניטיבית, כך עולה מנתונים שהוצגו לאחרונה בכנס השנתי מטעם ה-American Neurological Association.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים נתונים של קרוב ל-3,000 נבדקים בני 60 ומעלה במדגם NHANES (סקר תזונה ובריאות ארצי) לשנים 1999-2002. הנבדקים עברו מבחן DSS, מדד סטנדרטי להערכת התפקוד הקוגניטיבי. הידרדרות קוגניטיבית הוגדרה כמדד נמוך מ-25.

החוקרים מצאו כי שכיחות תסמונת מטבולית עמדה על 37.5% והשכיחות של הידרדרות קוגניטיבית עמדה על 12.4% בגברים ו-11.79% בנשים. בכל קבוצות הגיל זוהתה ירידה במדדי DSS מגיל צעיר לגיל מבוגר יותר ומדד ממוצע נמוך יותר משמעותית בקרב נבדקים ממוצא אפרו-אמריקאי ולטינו-אמריקאי, בהשוואה ליוצאי אירופה.

מניתוח המשתנים עלה כי שלושת המאפיינים של התסמונת המטבולית היקף מותניים גדול, לחץ דם גבוה ועלייה ברמות סוכר בדם היו קשורים משמעותית עם הידרדרות קוגניטיבית. החוקרים זיהו קשר משמעותי בין מספר המאפיינים השליליים של התסמונת והסיכויים להידרדרות קוגניטיבית. עוד זוהתה השפעה משולבת של תסמונת מטבולית ומדדי דלקת.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום