עצומה: עצרו קצירת איברים בסין

(0)
לדרג

אלפי ישראלים ועשרות חברי כנסת חתמו על עצומה הקוראת למשטר הסיני להפסיק להתעלל בנידונים למוות ולקצור איבריהם בעודם חיים

מאת: מערכת zao doctors

30 אלף ישראלים, בהם 20 חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית פנו בעצומה לאו"ם במחאה בדרישה לסיים באופן מיידי את קצירת האיברים בכפייה ממתרגלי השיטה הרוחנית "פאלון גונג".

הדיווחים הראשונים על קצירת איברים בסין מנידונים למוות הגיעו למערב בשנת 2001. תחילה המשטר הקומוניסטי הסיני הכחיש את העניין מכל וכל, אך מאז שנת 2005 מודה המשטר הסיני כי 95% מכלל האיברים המושתלים בסין מקורם בנידונים למוות. עם זאת, עד היום מכחישים שלטונות סין את ממצאי דו"חות החקירה הבינלאומיים שהוכיחו כי המקור לחלק ניכר מהאיברים הרבים המושתלים בסין הוא קצירת איברים ממתרגלי פאלון גונג בסין הנמשכת כבר יותר מעשור.

בשנים האחרונות החל המשטר בסין לפרסם דיווחים שעקירת האיברים בכפייה מנידונים למוות תיפסק בהדרגה בעתיד הקרוב, ובאחרונה אף צוטטה בחלק מכלי התקשורת בישראל ובעולם הבטחה שקצירת האיברים מנידונים למוות תפסק באמצע שנת 2014, אך עדיין קיימת התעלמות מוחלטת מצד המשטר לשימוש הנפשע במתרגלי הפאלון גונג כמקור חשוב לאיברים להשתלה.

משרד הבריאות העביר כבר ב-2008 חוק האוסר מימון השתלות איברים בכל מדינה בעולם שמתקיים בה סחר באיברים, ובכך סגר את שערי סין בפני תיירות ההשתלות מישראל. חוק זה עמד גם במבחן עתירות לבג"ץ.

סגן יו"ר הכנסת, מר משה פייגלין פועל בהתמדה כבר כ-6 שנים ומסייע להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי בישראל ובעולם. בין היתר, באמצעות דיון שנערך לאחרונה בשדולה הליברלית בראשותו בכנסת.

מתנדבי DAFOH (רופאים נגד קצירת איברים) מציינים שבמהלך פעילותם בכנסת היו מספר חברי כנסת ואף חברי ממשלה שמסרו את תמיכתם במאבק למען זכויות האדם בסין, אך לא חתמו על עצומה בגלל חשש מלחצים מבחוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום