לופוס בהריון קשור לאוטיזם

(0)
לדרג

לילדי אמהות הסובלות מזאבת סיכון כפול לפתח הפרעה מהספקטרום האוטיסטי. כדאי לתכנן הריון בזמני פעילות נמוכה של המחלה

מאת: מערכת zap doctors

לילדים שנולדו לאמהות הסובלות מלופוס (זאבת) סיכון גבוה כפליים להפרעות מהספקטרום האוטיסטי, בהשוואה לילדים לאמהות בריאות; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו בכנס השנתי מטעם האיגוד האמריקאי לראומטולוגיה.

החוקרים מדגישים כי אין מקום לבהלה, מכיוון שהסיכון להתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בנשים עם לופוס עדיין יחסית נמוך. לדבריהם, הממצאים מרמזים לנוגדנים עצמיים המעורבים בהתפתחות מחלת לופוס, וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא זה.

החוקרים בחנו נתונים של לידות בנתוני מאגר Offspring of Systemic Lupus Erythematosus Mothers Registry שהקיף נשים בקוויבק (קנדה). הם זיהו 509 נשים עם לופוס, שילדו 719 ילדים. מקרים אלו הותאמו בגיל ובשנת הלידה לקרוב 6,000 אמהות בריאות בקבוצת ביקורת, שילדו כ-8,500 ילדים. הגיל הממוצע של האמהות עמד על 30 שנים ומשך המעקב הממוצע עמד על כ-9 שנים.

אבחון של אוטיזם היה נפוץ יותר בילדים שנולדו לאמהות עם לופוס, בהשוואה לילדים לאמהות ללא לופוס (1.4% לעומת 0.6%). בילדים עם אוטיזם, הגיל הממוצע בעת האבחון היה מעט צעיר יותר בילדים שנולדו לאמהות עם לופוס (3.8 לעומת 5.7 שנים). מניתוח הנתונים עלה כי בילדים שנולדו לאמהות עם לופוס תועד סיכוי גבוה כפליים להתפתחות אוטיזם, בהשוואה למי שנולדו לאמהות ללא לופוס.

החוקרים כותבים כי על רופאים לדון על ממצאים אלו עם נשים הסובלות מלופוס, השוקלות להרות, כדי להשתדל לתכנן את ההריון בזמני פעילות מחלה נמוכה, תוך הערכת בטיחות הטיפול התרופתי.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום