תעלומת הסרטן של עובדי בזק

(0)
לדרג

שיעור החולים באתר במגדלי עזראלי גבוה פי 200 מכלל האוכלוסייה, אז איך אפשר להסתפק בבדיקה פנימית של החברה? בכנסת דורשים חקירה מעמיקה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קוראת למשרדי הבריאות והגנת הסביבה לבדוק את הסיבות לתחלואה יוצאת הדופן בקרב עובדי בזק במגדל עזראלי, כולל בחינה של מכשור שפעל בחברה בעבר.

לאחרונה פורסם כי לפחות 8 עובדי חברת בזק שהועסקו בקומה ה-13 במגדל המשולש בעזריאלי חלו בסרטן בלוטת התריס. לדברי יוזם הדיון בכנסת, ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר בדיון בוועדה כי "שיעור התחלואה של 20% מקרב עובדי הקומה, הוא מחריד. זהו מצבור מקרים לא מקרי שאינו מניח את הדעת, ו'קומת הסרטן' ממשיכה לשמש מקום עבודה של עשרות עובדי החברה. לא ייתכן שבזק תסתפק ב'בדיקה מטעם'. על משרד הבריאות לחייב אותה לערוך בדיקה חיצונית".

ד"ר ליטל קינן, הממונה על רישום הסרטן במשרד הבריאות: "על פניו המקרה מעורר דאגה. כמות העובדים שחלו רבה יחסית ומצדיקה בהחלט פנייה לבירור. באופן כללי, יותר נשים חולות בסרטן בלוטת התריס מאשר גברים, כך גם קרה בבזק. הפרופורציה היא 40 נשים חולות מתוך כל מאה אלף, כלומר 0.04% שיעור תחלואה". ח"כ גילאון הוסיף, "אם כך, השיעור בבזק הוא פי 200".

ציון שריקי, עובד בזק: "גם אני חליתי במחלה ואיבדתי מיתר קול. לא יכול להיות שאין שום הסבר. מי שיעשה עבודה יסודית יגיע לאמת. היו לנו שם בעבר חדרי תקשורת, חוות שרתים, אנטנות ועמודי מתח גבוה".

סמנכ"ל בזק, גיא הדס, השיב: "ערכנו את כל הבדיקות האפשריות, פנינו להנהלת בניין עזריאלי,אפילו לגמלאי החברה, שינסו לשחזר משהו מהעבר. על פי הנתונים הידועים כרגע, המסקנה היא שאין שום הסבר. אולי זה משהו מבניינים מקבילים. נמשיך לעקוב, אנחנו תומכים בעובדים, יש להם ביטוח רפואי מלא וליווי פסיכולוגי".

בואו לדבר על זה בפורום פורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום