הליך רפואי: רק אצל רופא מנוסה

(1)
לדרג

לראשונה בישראל: מאגר אינטרנטי של רופאים מנוסים יסייע לכם לאתר את הרופא המנוסה ביותר לביצוע הליך רפואי

מאת: מערכת zap doctors

כשאתה או בן משפחתך אמור לעבור ניתוח רפואי, מטבע הדברים תשאף לכך שהרופא המתאים והמנוסה ביותר (שביצע פעמים רבות את הניתוח) יטפל בך או בקרוביך. עד היום הדרך לאתר רופא כזה הייתה באמצעות התייעצות עם הרופא המטפל והסתמכות על שמועות מפה לאוזן של מכרים ואנשים שעברו את הניתוח. ומי שידו משגת, יכול היה להסתמך גם על רשימות רופאים שמתפרסמות חדשות לבקרים באינטרנט מטעם גוף כזה או אחר. מצב עניינים זה בעייתי ביותר משום שעד כה לא הייתה לציבור הרחב גישה לקריטריונים מקצועיים ומהימנים שאמורים לבחון את הרופא מבחינה מקצועית ואובייקטיבית, והרושם האישי על הרופא הוא זה שקבע - קריטריון פסול שאינו תמיד רלוונטי לטיפול הנדרש.

למאגר הרופאים המנוסים - הקליקו כאן.

לראשונה בישראל מושק מאגר אינטרנטי לאיתור הרופאים המנוסים ביותר לביצוע מאות פעולות כירורגיות ספציפיות. מאגר הרופאים נועד למצוא את הרופא המתאים והמיומן ביותר לביצוע הליך רפואי מוגדר. המאגר מורכב, בין היתר, משילוב המלצות של לפחות שני רופאים מומחים בתחום ומרישומים סטטיסטיים של חברות ביטוח שכוללות רופאים אשר ביצעו את המספר הרב ביותר של הפעולות בתחום רפואי נבחר.

לדברי ד"ר אודי פרישמן, מומחה במדיניות בריאות ומהמומחים המובילים בארץ בתחום הביטוח הרפואי ומנכ"ל קבוצת פרש קונספט, "בעולם, מידע אובייקטיבי אודות ניסיונו של רופא בביצוע פעולות רפואיות שונות ושיעורי ההצלחה, הוא מידע בר השגה. ובישראל מידע זה עדיין לא זמין ורופאים רבים מסרבים למסור אותו לציבור החולים גם כאשר הוא מתבקש על ידם".

מי בנה את מאגר הרופאים המנוסים?

מאגר הרופאים גובש על ידי אתר הבריאות zap doctors בשיתוף חברת פרש קונספט המנוהלת כאמור על ידי ד"ר פרישמן, רופא מומחה הבקיא במערכות הביטוח הרפואי.

מה הייחוד של מאגר הרופאים המנוסים?

מטרתו של המאגר הוא לענות על צורך ציבורי ממשי לאיתור רופא מומחה להליך כירורגי מסויים כגון ניתוח בקע, צינתור וכ"ו או למחלה ספיציפית ולא למקצוע רפואי רחב כגון: מומחה לאורתופדיה או מומחה לרפואת עיניים, כפי שמכוונות אליו מרבית הרשימות הקיימות היום באינטרנט. בנוסף, מרבית הרשימות הקיימות היום באינטרנט נגועות באינטרסים משום שהם מטעם גופים פרטיים מעולם הרפואה או גופים בעלי עניין. לעומת זאת, רשימת הרופאים המנוסים נאספה תוך עבודה מאומצת ומתמשכת בעזרת מומחים בכירים בתחום הבריאות ונסמכת בין היתר על המלצות רופאים ורשימות חברות ביטוח. הרופאים הנמצאים ברשימה אינם מודעים לכך, ובכדי להמשיך ולעדכן את המאגר - השימוש בו כרוך בתשלום סמלי.

כיצד מאגר הרופאים המנוסים יעודכן?

המאגר מעודכן באופן שוטף מידי יום. המידע זורם למערכת הרופאים המנוסים הן מצד דיווחי הגולשים, הן מצד מערכות רפואיות שונות והן מצד הרופאים עצמם. המערכת מאפשרת לגולשים לשלוח פנייה אל המערכת במידה וישנו הליך רפואי שלא נמצא במאגר, או שישנו פרט מידע שאינו עדכני.
במקרים אלו המערכת מטפלת בפנייה באופן מיידי, בין אם הדבר כרוך באיתור רופא מנוסה בתחום חדש או בעדכון הפרטים הרלוונטיים במערכת.

לשאלות ותשובות אודות מאגר המנוסים.

לכתבה אודות מערכת הרופאים המנוסים בתוכנית חיסכון בערוץ 2 לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום