סגולות האספירין המפתיעות להריון

(0)
לדרג

מחקר חדש שנערך בנשים שעברו הפלות, מצא כי טיפול באספירין במינון נמוך עשוי לקצר את זמן הכניסה להריון ואת הסיכון להפלה חוזרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

טיפול באספירין עשוי להגדיל את הסיכוי להרות לאחר הפלה, כך עולה ממחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס של החברה האמריקאית לרפואת פריון.

מתוצאות המחקר עולה כי בקבוצה של נשים שנטלה אספירין במינון נמוך לפני הפריה נדרש זמן קצר יותר עד להריון, בהשוואה לנשים שנטלו פלסבו. החוקרים הופתעו מהממצאים, אך קובעים כי מוקדם מדי להמליץ על גישת טיפול זו. ייתכן כי התרופה מסייעת בתהליך ההפריה, הודות לפעילות נוגדת הדלקת וההשפעות שלו על שיפור זרימת הדם.

החוקרים ערכו מחקר במהלכו גייסו נשים בגילאי 18-40 שעברו הפלה אחת או שתיים בדרך להריון המיוחל הבא שיסתיים בתינוק. הנשים חולקו באקראי לשתי קבוצות באחת מהן ניתן טיפול באספירין במינון נמוך (81 מ"ג) או פלסבו למשך שישה מחזורים חודשיים. כל המשתתפות קיבלו גם חומצה פולית במינון 400 מיקרוגרם. במידה והנבדקת נמצאה חיובית בבדיקת הריון או הריון מתועד, הטיפול והמעקב נמשכו לאורך ההריון.

טיפול באספירין במינון נמוך הוביל לירידה משמעותית בזמן שנדרש עד להריון הבא בנשים עם הפלות קודמות ולמרווח זמן קצר יותר עד לאישור קליני להריון בנשים עם אובדן הריון יחיד מתועד, לאחר יותר מ-20 שבועות הריון, במהלך השנה האחרונה. עם זאת, ההבדלים לא היו משמעותיים בכל המדגם.

החוקרים מצאו כי גם כי בקבוצה קטנה של נשים, אספירין הוביל לירידה בסיכון לאובדן הריון מוקדם. הם נרגשים מאוד מהממצאים, אך קוראים לערוך מחקרים נוספים לאישורם, מאחר שבשלב זה אינם יכולים להמליץ על שינוי בגישת הטיפול בנשים אלו על סמך ממצאי המחקר הנוכחי בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום אובדן הריון - תמיכה וליווי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום