רופאי השיניים נאבקים על הבוטוקס

(0)
לדרג

מאות רופאי שיניים הגישו עתירה נגד משרד הבריאות האוסר עליהם להזריק בוטוקס לצרכים אסתטיים; לדבריהם הוצאתם מחוץ לשוק תעלה את המחירים לצרכן

מאת: מערכת zap doctors

רופאי השיניים נאבקים על זכותם להזריק בוטוקס. מאות רופאי שיניים הגישו היום (ד') עתירה מנהלית בבימ"ש מחוזי י-ם, באמצעות עו"ד אילן בומבך, כנגד חוזר משרד הבריאות האוסר על רופאי השיניים להזריק בוטוקס לצרכים אסתטיים. לטענתם החוזר החדש שולל את הזכות מרופאי השיניים, ומעניק אותה לכל רופא שאיננו רופא שיניים. עוד נטען בעתירה כי משרד הבריאות בחר באמצעות חוזר זה למנוע את חופש העיסוק והתחרות של רופאי השיניים ולמעשה הוא מהווה התערבות שלטונית בחופש התחרות, ויוצר מונופול של הרופאים הפלסטיקאים ורופאי העור, בתחום הזרקות הבוטוקס.

כזכור, הורה משרד הבריאות כי "רופאי השיניים רשאים להזריק בוטוקס רק אם הדבר נעשה במסגרת טיפול שיניים, בחלל הפה בלבד, הכל כמקובל ברפואת הפה והשיניים". בנוסף, קובע החוזר החדש תקופת התארגנות בת שנה (מיום 22.10.13), לרופאי שיניים אשר החלו לתת את הטיפול בבוטוקס טרם פרסומו של החוזר. בחוזר נאמר, כי לאחר חלוף שנה, יחל משרד הבריאות לאכוף על רופאי השיניים שכבר מבצעים את הזרקות הבוטוקס, את ההוראה המצויה בחוזר.

לדברי העותרים המשמעות המעשית של הוצאתם של רופאי השיניים אל מחוץ לתחום הזרקות הבוטוקס, תרע עם הציבור בכל הנוגע לעלויות, משום שכמות הרופאים שתורשה להזריק בוטוקס תקטן. כאמור, התחרות שהתפתחה ברבות השנים, הביאה להוזלה ניכרת של עלויות הזרקת הבוטוקס (מ-3000 ¤ להזרקה, ל-1500 ¤ להזרקה) ומכיוון שהביקוש צפוי לעלות בשנים הקרובות מחד גיסא, והיצע הרופאים יקטן מאידך גיסא, הרי שהצרכנים יפסידו.

העותרים מציינים כי עד לפרסום החוזר הם עסקו בפרוצדורה למעלה משבע שנים בידיעה של הסתדרות רופאי השיניים ומשרד הבריאות. בנוסף מדגישים העותרים כי במדינות המערב הרגולציה מאפשרת לרופאי שיניים להזריק בוטוקס ובארה"ב למשל, מתאפשר לצוות עזר רפואי ואף לאחיות מוסמכות, להזריק בוטוקס ללא מגבלות מהותיות, כל עוד מבוצעת הפעולה במסגרת מרפאה מורשית (ולעתים אף ללא דרישה אחרונה זו).

לדברי מטה המאבק של רופאי השיניים: "עמדת רופאי השיניים בישראל היא כי קיים צורך בהכשרה מוקדמת למתן זריקות בוטוקס למטרות אסתטיות. ההחרגה של רופאי השיניים בלבד מתחום הזרקת הבוטוקס תפגע בלקוחות שבחרו לקבל את הזריקה במסגרת הטיפולים אותם הם מקבלים מרופא השיניים שעליו הם סומכים, היא תקטין את התחרות בשוק ומכאן תוביל לעליית מחירים ולבסוף ההחלטה הזאת לא קובעת כלל מי כן מוסמך להזריק במסגרת מומחיותו. המוצא ההוגן אותו מציעים רופאי השיניים בישראל הוא לימוד קורס אקדמי והסדרת הרישוי ובמסגרת זו וככל שיידרש ע"י משרד הבריאות, יעמדו בוגרי הקורס במבחן מקצועי או רישויי מטעמו. כל גוף אקדמי המוכר ע"י משרד הבריאות להכשרת רופאים שיציע לימודים שכאלה יהיו מקובלים על רופאי השיניים בישראל."

בואו לדבר על זה בפורום בוטוקס, מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום