טיפול נמרץ על גלגלים

(0)
לדרג

מד"א ירושלים התחדש באופנועים המצוידים בציוד לטיפול נמרץ, דבר המאפשר להגיע לזירות התרחשות צפופות ומסייע לניידות במשמרת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

החל מהשבוע, פועלים בירושלים אופנועי טיפול נמרץ חדשים של מד"א, המצוידים בכל ציוד ההצלה המותקן בניידות הטיפול הנמרץ. טבילת האש הראשונה התרחשה כבר במשמרת הראשונה, אז הוזנקו האופנועים לקריאות וסייעו בהצלת חיים.

אופנוע טיפול נמרץ (צילום: מד"א)
אופנוע טיפול נמרץ (צילום: מד"א)

הזנקתו של אופנוע הטיפול הנמרץ מאפשרת הגעה מהירה יותר לזירת האירוע וייצוב מצבו של הנפגע באופן המהיר ביותר. במקביל להזנקת האופנוע הייחודי מזניקים מוקדני מד"א גם ניידת טיפול נמרץ, המאפשרת פינוי לבית החולים הקרוב והמשך טיפול. אם לא נדרשת במקום ניידת טיפול נמרץ, אלא אמבולנס רגיל - יעדכן הפראמדיק שעל האופנוע את מוקד מד"א, ובכך תתפנה ניידת הטיפול הנמרץ לקריאות אחרות, דחופות יותר. במדא מדגישים כי אופנועי הטיפול הנמרץ של מד"א אינם מחליפים אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הפועלות באזור, אלא מתגברים את צוותי מד"א הפועלים בכל משמרת.

השימוש באופנועי הטיפול הנמרץ של מד"א, הפועלים במסגרת פיילוט ראשוני בירושלים, החל בתחילת השבוע. כבר במשמרת הראשונה הוזנקו האופנועים לטפל בגבר כבן 70 שסבל מכאבים בחזה. הפראמדיק הרכוב על אופנוע, הקדים את הגעתו לניידת הטיפול הנמרץ, העניק לחולה טיפול תרופתי ראשוני, ובהמשך פונה האיש לצנתור בבית החולים. במקרה נוסף, הוזנק האופנוע לאדם מבוגר שסבל מבצקת בריאות ומקשיי נשימה. הפראמדיק הרכוב על האופנוע העניק לו טיפול ראשוני מציל חיים ובהמשך פונה החולה לבית החולים להמשך טיפול. לאחר מכן, הוזנק האופנוע לטפל בצעירה שסבלה מתגובה אלרגית חריפה. הפרמדיק הרכוב על האופנוע העניק לה טיפול ראשוני מידי ומציל חיים, והיא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול בבית החולים.

מנכל מד"א, רמ"ג אלי בין: אופנועי הטיפול הנמרץ מאפשרים לכוחות מד"א לנוע גם באזורים צפופים במיוחד בקלות ובמהירות, ולהעניק טיפול מציל חיים בזמן הקצר ביותר. נמשיך לבחון את פעילותם של אופנועי הטיפול הנמרץ, ולעשות כל שניתן על מנת להציל חיים בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום