חסימת דרכי הדמעות: איך מטפלים?

(0)
לדרג

אם העיניים שלכם דומעות ומגורות באופן קבוע, ייתכן שאתם סובלים מחסימה בדרכי הדמעות. ניתוח קצר באמצעות סיב אופטי יכול לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

אני, תפקידי, לתקן לך את הדמעות. דמעות הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ויש להן תפקיד חשוב בבריאות העין. אולם, מה עושים כשהן יורדות בלי הפסקה? ייתכן שזה אומר שאתם סובלים מחסימה בדרכי הדמעות, ובמקרה הזה, טישו לא יספיק.

דלקות עיניים, צריבה, הידבקות העפעפיים והפרשות, כל אלו הם תסמינים של חסימה בדרכי הדמעות. התופעה, שנפוצה יותר בקרב נשים מעל גיל 50, גורמת דווקא לכך שהסובלים ממנה סובלים דווקא מדמעת יתר, וכתוצאה מכך מפגיעה משמעותית באיכות החיים.

בלוטת הדמעות, המקום בו הדמעות נוצרות, נמצאת בפינה העליונה הצדדית של ארובת העין, מאחורי העפעפיים. נוזל הדמעות מתנקז אל תעלת הדמעות, אשר נמצאת בפינה הפנימית של כל עין, ומשם הדמעות עוברות אל תוך חלל האף. כאשר נוצרת חסימה במערכת העדינה הזו, הדמעות לא יכולות להתנקז, ולמעשה "מאגר הדמעות" עולה על גדותיו ונוצרת תופעה של ריבוי דמעות.

לפתוח את החסימה

אחד הטיפולים "המסורתיים" בבעיה הוא ניתוח, המערב חתך חיצוני בצדי האף, ופתיחת החסימה בשק הדמעות דרכו. טיפול חדש לבעיה, אשר נכנס לאחרונה לשימוש ברמב"ם, משלב מומחים מתחום העיניים, אף, אוזן, גרון וטכנולוגיה מתקדמת, ומציע פתרון פשוט ואלגנטי יותר מהחלופה הקיימת עד כה.

במסגרת הטיפול החדש, נעשה שימוש באנדוסקופ בקוטר 4 מ"מ (סיב אופטי, שבראשו ממוקמת מצלמה זעירה), אותו מכניס רופא אא"ג, דרך חלל האף, עד לשק הדמעות, ופותח את החסימה דרך האף במקום דרך חתך חיצוני. את הפעולה מלווה רופא העיניים, אשר מנטר את ההליך מכיוון אזור זווית העין. בתום ההליך, מניחים הרופאים תומכן זעיר עשוי סיליקון, שקוטרו 1 מ"מ, בפתח שק הדמעות שזה עתה נפתח, זאת על מנת למנוע את סגירתו מחדש. התומכן יוסר חודש ימים לאחר הניתוח, פרק זמן הדרוש להחלמתו של האזור.

"מטרת הניתוח היא לייצר מעקף לניקוז הדמעות, במקום הצינור שנסתם", מסביר ד"ר דמטרי אוסטרובסקי, רופא בכיר במחלקת אא"ג ומרכז שירות אף וסינוסים, "הפעולה נעשית בהרדמה כללית, ונמשכת כחצי שעה, כאשר ההחלמה קצרה יותר ופחות כואבת מאשר הניתוח המערב חתך חיצוני. והכי חשוב, הליך האנדוסקופי לא משאיר צלקת". עד כה בוצעו ברמב"ם בהצלחה מעל 30 הליכים לתיקון חסימה בדרכי הדמעות. לדבריו של ד"ר ניר זיידר, רופא בכיר במחלקת העיניים ברמב"ם ומומחה בפלסטיקה של העין, מדובר בהליך עם 95% הצלחה, ללא צלקת וללא כאבים.

בואו לדבר על זה בפורום אוקולופלסטיקה - ניתוחים פלסטיים בעיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום