שהות בטיפול נמרץ יילודים ואוטיזם

(0)
לדרג

מחקר: תינוקות שאושפזו בטיפול נמרץ לאחר הלידה נמצאים בסיכון גבוה פי 16 לפחות להפרעות מהספקטרום האוטיסטי. כמו כן תועדו אצלם קשיי התפתחות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הפרעות מהספקטרום האוטיסטי שכיחות יותר בתינוקות ששהו ביחידות טיפול נמרץ ביילודים בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, ולעתים קרובות הם חולים במחלות נוספות, כך לפי מחקר שהוצג בכנס השנתי מטעם ה-Child Neurology Society.

במחקר השתתפו 180 תינוקות שנולדו במועד (לאחר 37 שבועות הריון ומעלה) ואושפזו ליחידות טיפול נמרץ ביילודים במונטריאול, קנדה. 6.7% מהם אובחנו בשלב מאוחר יותר עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, שיעור שהיה גבוה פי 16-67 מהשיעור באוכלוסיה הכללית. בנוסף, 75% מהתינוקות סבלו גם מהפרעה התפתחותית גלובלית, אפילפסיה ו/או שיתוק מוחין. החוקרים לא זיהו גורמי סיכון ספציפיים שיוחסו להתפתחות אוטיזם, אך באופן כללי, בילדים ששרדו אשפוז ביחידות טיפול נמרץ תועדו קשיים רבים בגיל צעיר.

40% מהמשתתפים הוגדרו כבריאים, 43% אובחנו מאוחר יותר עם הפרעה התפתחותית גלובלית, 29% פיתחו שיתוק מוחין, 26% אובחנו עם אפילפסיה ו-6.7% אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. מבין 12 הילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, בתשעה תועדה לפחות הפרעה נוספת אחת מהבאות: 75% אובחנו עם הפרעה התפתחותית גלובלית, 30% אובחנו עם אפילפסיה ו-30% אובחנו עם שיתוק מוחין. מתוך התינוקות החולים, רק 3 היו בנות.

ניתוח קיסרי דחוף נדרש בשבע לידות אצל ילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, ושמונה תינוקות סבלו ממצוקה עוברית. לאחר הלידה, בשישה מקרים זוהתה צביעה מקוניאלית (צואה ראשונית של היילוד), ובשני מקרים שאיפת מקוניום, כאשר שבעה טופלו בחמצן במסכה וארבעה נדרשו להנשמה מכנית עם לחץ חיובי. בעת השחרור, שמונה תינוקות שוחררו לביתם על תרופות נוגדות אפילפסיה.

הסיבה לאשפוז בטיפול נמרץ יילודים בשישה מקרים כללה אנצפלופתיה איסכמית-היפוקסית. באשר ליתר התינוקות שאושפזו ביחידות טיפול נמרץ ביילודים, הסיבות לאשפוז היו גנטיות, זיהומים, או ניתוחים, ודימום תוך-גולגולתי.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום