חופשת לידה של אם לפג תוארך

(0)
לדרג

אושרה לקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק לפיה יולדת לתינוק מאושפז תהיה זכאית להאריך את חופשת לידתה לכל אורך תקופת אשפוז תינוקה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), לפיה אשה לאחר לידה, אשר תינוקה חייב להישאר בבית החולים בשל אשפוז למשך תקופה של בין 10 שבועות ל-20 שבועות, תהיה זכאית להאריך את חופשת הלידה לכל אורך תקופת אשפוז תינוקה.

מספר התינוקות עד גיל חצי שנה שהיו מאושפזים למשך 10 עד 20 שבועות בשנת 2012 הוא 437, והם נותרו באשפוז למשך 93 ימים בממוצע. מספר התינוקות עד גיל חצי שנה שהיו מאושפזים למשך למעלה מ-21 שבועות בשנת 2012 הוא 55, והם נותרו באשפוז למשך 219 ימים בממוצע. כך לפי נתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת.

חברי הכנסת אשר ומקלב הסבירו כי רק כך תוכל האם לשהות במחיצת הפג, מבלי שתיאלץ לבחור בין הברירות להתחיל לנצל את חופשת הלידה או להשעות את ניצול החופשה עד לשחרורו של הפג מאשפוז, ולהתרוצץ בין בית החולים, הבית והעבודה.

יו"ר הוועדה ח"כ כץ נעתר לבקשתו של נציג משרד האוצר רן רידניק והודיע כי החלטה לגבי תשלום דמי חופשת הלידה תתקבל עם הכנתה של הצעת החוק לקריאה השנייה והשלישית. לדברי אסתר טולדנו ממחלקת המחקר של המוסד לביטוח לאומי, עלות הצעת החוק היא עד 350 אלף שקלים בשנה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום