"רוצים שינוי בהשתלות האיברים"

(0)
לדרג

תקווה זו הביעה שרת הבריאות יעל גרמן בפתח ישיבה של ועדה ייעודית בנושא תרומת איברים. אל הוועדה הוזמנו רופאים בכירים, אנשי דת ואנשי אקדמיה

מאת: מערכת zap doctors

הועדה הציבורית לקידום תרומת איברים מן המת בישראל התכנסה היום (ד') במשרד הבריאות בירושלים, ודנה במצב הקשה שבו אלפי חולים מחכים להשתלות, אבל רק עשרות נענים. בין היתר בתוכנית הוועדה - דיון בהסדרים שנהוגים בתחום השתלות האיברים בעולם למול ייחודיות החברה הישראלית.

לדברי שרת הבריאות, יעל גרמן, "בית המשפט העליון כבר אמר כי ערכים לא תמיד עומדים אחד מתחת לשני, אלא פעמים רבות אחד לצד השני. בחיים אנו נפגשים לא פעם עם ערכים, שמתנגשים ואז צריך למצוא פתרון הוגן. הוועדה הוקמה כדי לעסוק בערך החיים: לשמר חיים ולתת חיים לכמה שיותר אנשים, גם אם ערכים כמו אמונה דתית עשויים להתנגש. קידוש ערך החיים הוא החשוב מכל ואני בטוחה שהועדה תגבש מסקנות והמלצות שישנו את המצב הקיים כיום בתחום השתלות האיברים בישראל".

יו"ר הוועדה היא פרופ' דינה בן יהודה (הדסה עין כרם), חבריה מומחים מתחום הבריאות והאתיקה ובכירי הרופאים בישראל אליה. בין היתר, הוזמנו להופיע בפני הוועדה הרב שלמה עמר (לשעבר הראשון לציון הרב הראשי לישראל), פרופ' ג'יי לביא (מנהל היחידה להשתלות לב שיבא), ופרופ' אבינועם רכס (יו"ר ועדת האתיקה בהסתדרות הרפואית), אנשי דת ואנשי אקדמיה מתחומי הפילוסופיה והתקשורת.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום