גלולות נגד הריון ונגד דיכאון

(0)
לדרג

בסקר אמריקאי נמצא כי לצעירות המשתמשות באמצעי מניעה הורמונליים, פחות תסמיני דיכאון מאשר לנשים שהשתמשו באמצעים אחרים או לא התגוננו כלל

מאת: מערכת zap doctors

אמצעים הורמונליים למניעת הריון עשויים להפחית תסמיני דיכאון בנשים צעירות, כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Epidemiology.

לדברי החוקרים, לפי ההערכות, כ-80% מהצעירות הפעילות מינית בארה"ב משתמשות באמצעים הורמונליים למניעת הריון במהלך שנות הפוריות שלהן. הקשר בין אמצעים הורמונליים למניעת הריון להפרעות מצב רוח עדיין אינו ברור היטב, למרות ההשערה כי אסטרוגן ופרוגסטרון משפיעים עליו.

במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים אודות כ-6,500 נשים פעילות מינית, לא בהריון, בארבעה סקרי בריאות גדולים (בשנים 1994-2008), תוך התמקדות בנשים בנות 25-34. הנשים נשאלו אודות שימוש באמצעים הורמונליים למניעת הריון ופעילות מינית. ההשוואה נעשתה ביחס לנשים פעילות מינית שהשתמשו באמצעי מניעה אחרים או שלא השתמשו באמצעי מניעה. תסמיני דיכאון נבחנו על פי מדד מקובל לאבחון דיכאון.

נמצא כי בנשים בנות 25-34 שהשתמשו בגלולות נגד הריון תועד מדד ממוצע נמוך יותר לתסמיני דיכאון, עם שכיחות נמוכה יותר של ניסיונות התאבדות בכל שנה, בהשוואה לנשים שהשתמשו באמצעי מניעה בעלי תועלת נמוכה או אלו שלא השתמשו באמצעי מניעה. לאחר ניתוח סטטיסטי מעמיק של הנתונים, הקשר בין אמצעים הורמונליים למניעת הריון ובין תסמיני דיכאון נותר על כנו.

החוקרים קוראים לערוך הערכה מערכתית של הורמונים כגורם העשוי לשמש כאמצעי למניעת הפרעות פסיכיאטריות.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום