הקלה במבחן לתלמידי רפואה מחו"ל

(0)
לדרג

בשורה לסטודנטים לרפואה הלומדים מחוץ לישראל: בהמשך להחלטת משרד הבריאות, יקבלו פטור מהמבחן המעשי, שדרש נסיעה לארה"ב, בדרך לקבלת הרישיון הנכסף

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הלך לקראת סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל: ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') פה אחד, לפטור אותם מהמבחן המעשי, שחייב את הצעירים לנסוע לארה"ב. זאת בהמשך להכרעה בנושא של שרת הבריאות, יעל גרמן ומנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו.

כיום בוגרי רפואה מחו"ל המעוניינים להתחיל סטאז' בישראל, נדרשים לעבור בחינה ממשלתית לקראת הסטאז'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הבריאות תיקון לתקנות הרופאים לפיו סטודנטים שלמדו רפואה בחו"ל ועמדו בבחינת ה-USMLE (United States Medical Licensing Examination) האמריקאית, יקבלו פטור מהבחינה הממשלתית האמורה.

בחינת ה-USMLE מורכבת משלושה שלבים. תקנות הפטור בנוסח הנוכחי שלהם מחייבות את בוגרי הרפואה מחו"ל לעמוד בשני השלבים הראשונים של הבחינה במלואם. השלב השני של בחינת ה-USMLE מורכב משתי בחינות, אחת עיונית והשנייה מעשית. בשל העובדה שהבחינה המעשית מתקיימת בארה"ב נאלצים הסטודנטים מחו"ל לנסוע לארה"ב על מנת להיבחן בה.

כעת, הוחלט במשרד הבריאות, כי על מנת להבטיח את רמתם המספקת של המבקשים להתחיל סטאז' בישראל, די בעמידה בשלב הראשון ובבחינה העיונית הנערכת במסגרת השלב השני של בחינת ה-USMLE .

בהתאם להחלטה זו הגיש משרד הבריאות את תיקון התקנות הנידון אשר פוטר את המועמדים לביצוע סטאז' בישראל מהבחינה המעשית בבחינת ה-USMLE. על כן, התיקון לתקנות הרופאים (תנאים למתן פטור מחובת בחינה), התשע"ד-2013, כפי שהוחלט היום, יפטור את המועמדים לביצוע סטאז' בישראל מהצורך לנסוע לארה"ב לשם קבלת הפטור מהבחינה הממשלתית.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום