הר"י נגד חוק הקנביס

(0)
לדרג

לקראת הדיון בהצעת חוק המבקשת להרחיב את סמכויות הרופא לתת מרשמי קנביס, מזהירים בהסתדרות הרפואית: "סם מסוכן, שהשימוש בו הוא המוצא האחרון"

מאת: מערכת zap doctors

היום (א') צפויה ועדת השרים לחקיקה של הכנסת לדון בהצעת חוק הקנביס, על פיה סמכויות הרופאים יורחבו, וכל רופא משפחה יוכל לרשום למטופל מרשם לטיפול בקנבוס רפואי (או כפי שנהוג לכנותו "קנביס"). בהסתדרות הרפואית הביעו התנגדות עזה להצעת החוק, והזהירו כי הצעד עלול לסכן את בריאות הציבור.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, שיגר אגרת לשרת המשפטים, ח"כ ציפי לבני, שבה הוא מבקש להביע את התנגדות הארגון להצעת החוק. במכתבו ציין ד"ר אידלמן כי "קנביס מוגדר כיום במדינת ישראל על פי הדין כ'סם מסוכן'. עקב כך, השימוש בו מוגבל למקרים מיוחדים שבהם לא נמצא פתרון אחר וטוב יותר לחולה, ורק לאחר שמוצו כל האפשרויות הטיפוליות האחרות. הסמכות לאישור של טיפול באמצעות הקנביס נתונה בידי קבוצה מוגבלת של רופאים במרכזים רפואיים".

לדבריו, הידע הרפואי הקיים טרם מאפשר להרחיב את הסמכות לרשום קנביס לכל רופא מומחה בישראל. גם בספרות הרפואית עדיין קיים פולמוס בשאלה האם מדובר בתרופה. אין כיום הסכמה ברורה באשר למינון, ריכוז או דרך המתן של הקנביס. יתר על כן, הוא איננו רשום כתרופה במדינת ישראל, ויעילות השימוש ובטיחותו ברוב המטרות הרפואיות טרם הוכחו.

החולים לוחצים לקבל את תרופת הפלא

יתרה מזאת, כתב, ההצעה מתייחסת באופן פרטני גם לרופאי המשפחה הנאלצים להתמודד, כבר היום, עם דרישות של מטופלים רבים לקבלת היתר לשימוש בקנביס כ"תרופת פלא" המחליפה את כל התרופות האחרות, מצג שאיננו נכון. "לא פעם נתקלים רופאי המשפחה בלחצים בלתי סבירים המופעלים עליהם, לעתים עד כדי הפעלת אלימות מילולית ופיזית נגדם, וזאת כדי לאלצם לרשום קנביס רפואי. זהו מצב בלתי נסבל, אשר ההצעה שבנדון רק תביא להחמרתו".

ד"ר אידלמן הוסיף ואמר כי "אנו נמצאים כיום בעיצומו של דיון רפואי וציבורי נוקב באשר לנחיצות השימוש בקנבוס הרפואי, הגדרת המצבים המתאימים לכך ואופן השימוש בו. הצעת חוק זו מבקשת לעשות קפיצת נחשון מסוכנת ולהפוך את הקנביס הרפואי למצרך זמין וקל, תוך סיכון ציבור המטופלים, אשר לא יקבלו טיפול מתאים וטוב יותר, סיכון בריאות הציבור וכן הרופאים עצמם".

בואו לדבר על זה בפורום כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום