"החיסון נגד נגיף הפפילומה בטוח"

(0)
לדרג

משרד הבריאות בחן דיווחים על תופעות לוואי של החיסון, העשוי למנוע סרטן צוואר הרחם; לפי שעה הוחלט להותיר את החיסון כמתוכנן החל משנת הלימודים הנוכחית

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות פרסומים שהופיעו לאחרונה על תופעות לוואי אפשריות מהחיסון נגד וירוס הפפילומה, שעשוי למנוע את סרטן צוואר הרחם, קיים משרד הבריאות הערכה מחודשת לגבי הכללת החיסון בשגרת החיסונים. לפי שעה, הוחלט שלא לשנות את מדיניות החיסונים.

לפי משרד הבריאות, מסקנות סקירת הספרות וההתייעצויות שנערכו כל שורה של איגודי רפואה רלוונטיים בישראל וגורמים בינלאומיים מובילים הן; החיסונים נגד נגיף הפפילומה מאושרים לשימוש ב-127 מדינות בעולם, נכללים בתכנית חיסוני השגרה של 46 מדינות, וניתנו עד היום בכ-175 מיליון מנות. שלושה ארגוני בריאות מובילים בעולם (ארגון הבריאות העולמי - WHO, המרכז לבקרת מחלות של ארה"ב - CDC והאיגוד הבינלאומי של רופאים גניקולוגיים ומיילדים - FIGO) ערכו סקרי בטיחות לחיסון נגד נגיף הפפילומה בחודשים האחרונים, ושלושתם אישרו את בטיחות החיסון ללא סיג.

בדצמבר 2012 פרסמו רשויות הבריאות באנגליה סיכום ארבע שנות מתן החיסון במסגרת שגרת חיסוני בית ספר ב-6 מיליון מנות, ללא דיווחים חריגים על תופעות לוואי.
בחינת הדיווחים האחרונים על תופעות לוואי, כמו גם דיווחים נוספים מהספרות הרפואית שסקרו את הנושא, העלו כי מלבד סמיכות זמנים לא נמצא בסיס לקשר בינן למתן החיסונים. כמו כן לא נמצא כי תופעות הלוואי מהוות בסיס לשינוי מדיניות החיסונים. כל האיגודים הישראליים הביעו את תמיכתם בהכללת חיסון נגד נגיף הפפילומה בשגרת החיסונים בישראל.

לאור זאת הוחלט כי החיסון נגד נגיף הפפילומה ייכלל כמתוכנן, ובהתאם להמלצת ועדת הסל בשגרת החיסונים בישראל החל משנת הלימודים הנוכחית (תשע"ד); הורים לתלמידות בתי הספר יקבלו דף הסבר מפורט, ואילו הצוותים הרפואיים יקבלו הנחיות והבהרות לגבי מתן החיסון בכל גיל רלוונטי. משרד הבריאות יבצע כהרגלו הערכות מצב תקופתיות בהתאם.

החיסון נגד נגיף הפפילומה עשוי למנוע חלק ניכר מ-200 מקרי סרטן צוואר הרחם שמאובחנים בכל שנה בישראל וכן כמאה מקרי תמותה מהמחלה. בנוסף, החיסון צפוי למנוע למעלה כ-5,000 מקרים של נגעים טרום-ממאירים בצוואר הרחם בשנה. מקרים אילו מצריכים בירור ואף טיפול נוסף שעלול אף לגרום במקרים מסוימים לפגיעה בפוריות, ומכאן שהשפעתו של החיסון צפויה תוך זמן קצר.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום