מושתל הלב המבוגר בארץ בכרמל

(0)
לדרג

חה"כ לשעבר אמרי רון, הוא אחד ממושתלי הלב המבוגרים בעולם. לפני 3 שנים סבל מאי ספיקת לב קשה, ואז נולד מחדש, בזכות הלב המלאכותי

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים כרמל חגגו שלוש שנים להשתלת לב המוצלחת שעבר ח"כ כנסת לשעבר אמרי רון, בן 77, שנחשב כיום למושתל המבוגר בישראל ולאחד המבוגרים בעולם.

כיום מדובר באיש נמרץ ועסוק, אבל לפני שלוש שנים שכב רון במחלקה הקרדיולוגית בבית חולים כרמל, כשהוא סובל מאי ספיקת לב חמורה שכמעט הביאה למותו. "אחרי התקף הלב האחרון שלי עברתי השתלת קוצב לב, עברתי היפוך קצב, אבל זה לא שיפר את מצבי, והרגשתי שהחיים שלי נגמרים לאט לאט", מספר רון, תושב קיבוץ משמר העמק שבצפון. "המצב החמיר, ועל כל כמה צעדים שהלכתי קיבלתי התקפי קוצר נשימה מאוד קשים והרגשתי שזהו, ושאני כבר לא מסוגל לתפקד עוד".

"רון סבל מאי ספיקת לב אקוטית וקשה מאוד", מסביר ד"ר עופר אמיר, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית החולים כרמל ובמחוז חיפה של הכללית. מצבו התדרדר עד לתפקוד לבבי של 15% והוא כמעט לא הגיב לשום תרופה". הוחלט שאין מנוס ורק השתלת לב מלאכותי תוכל להציל את רון. "ההחלטה ללכת להשתלת לב מלאכותי בחולה בין 74 אינה החלטה קלה אומר ד"ר אמיר. "מדובר במושתל הלב המבוגר ביותר בישראל, מהמושתלים המבוגרים בעולם, שעוברים השתלה לטווח ארוך, ולא כגישור להשתלת לב אנושי".

לב עוצמתי, במשקל 140 גרם

בניתוח המורכב שנערך יותר מחמש שעות, השתיל פרופ' דן ערבות מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה את הלב המלאכותי החדש מסוג Heart-War. הלב המלאכותי שואב את הדם מהחדר השמאלי של הלב ומזריק את הדם ישירות לאבי העורקים במהירות של 2,700 סיבובי מנוע לדקה. הלב המלאכותי החדש שהושתל לראשונה בארץ בבית החולים כרמל שוקל 140 גר'בלבד.

"אנחנו בשיפורים טכנולוגיים מתקדמים לקראת השתלת משאבת לב מלאכותית באמצעות צנתור וללא ניתוח לב פתוח. מרכזי האנרגיה והחשמל של הלבבות המלאכותיים עוברים שיפורים לקראת הטענה חיצונית ללא צורך בכבלים בכלל, כך שהמושתלים יוכלו להסתובב בחופשיות, ואף אחד לא ידע שיש להם לב מלאכותי", מקווה ד"ר אמיר.

עשרות חולים עדיין ממתינים להשתלת לב, ולמרבה הצער רבים מהם מסיימים את חייהם בהמתנה הארוכה עקב המחסור באיברים להשתלה בישראל. "היום אני מרגיש שנולדתי פעמיים אומר רון, גם יום הולדת 77 וגם יום הולדת 3 ללב שלי שבו בעצם נולדתי מחדש", אומר רון. התקווה היא שרבים אחרים יזכו להיוולד מחדש.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב פתוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום