לפיד: מענקי הרופאים ישולמו במלואם

(0)
לדרג

שר האוצר הודיע כי המתמחים יקבלו את המענקים כפי שסוכם. זאת בעקבות דיווחים על רופאים שעברו לפריפריה, התמחו במקצועות מצוקה אך טרם קיבלו מענק

מאת: מערכת zap doctors

שר האוצר, יאיר לפיד הורה הבוקר (ה') להעביר באופן מיידי את מלוא התקציב הנדרש לשם תשלום המענקים, באופן מלא, לכל הרופאים המתמחים, כפי שהבטיחה המדינה בהסכם אשר נחתם בשנת 2011.

שר האוצר עדכן הבוקר את יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, כי הורה לממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, להקצות את הסכומים הדרושים על מנת שכל מתמחה יקבל את המגיע לו, כפי שסוכם.

הנחיה זו כוללת מענקים למתמחים בפריפריה ומענקים למתמחים במקצועות רפואה המצויים במחסור ברופאים. שר האוצר: "המתמחים הם חוד החנית בשירות הרפואי לאזרח. אנו מפקידים בידיהם את חיינו והדאגה לתנאי עבודה הולמים וראויים עבורם היא קריטית. לא אתן למערכת הבריאות הציבורית בישראל לקרוס. מדינת ישראל תכבד את ההסכמים שעליהם היא חתומה".

הודעה זו באה בעקבות דיווחים בחודשים האחרונים על רופאים מתמחים שהחלו לעבוד בפריפריה ובמקצועות מצוקה וטרם קיבלו מענק. כזכור המדינה התחייבה בשנת 2011 לתת מענקים לרופאים מתמחים שיסכימו לעבוד בפריפריה ובמקצועות מצוקה בגובה של 300,000 שקלים; ולמי שיעמוד בשני הקריטריונים יוצע מענק בגובה 500,000 שקלים. הבטחה זו גרמה לכך שרופאים רבים נהרו לפריפריה ולמקצועות המצוקה והעלות התקציבית השנתית חרגה בעשרות אחוזים בשנים 2011-2012. למעשה ההסתדרות הרפואית דיווחה כי עד כה חולקו 708 מענקים לרופאים ומסגרת העלות השנתית חרגה ב-126 מיליון שקלים נוספים מעבר לתקציב שנקבע בגובה 75 מיליון שקלים, זאת בכדי לעמוד בביקוש של הרופאים.

במאי הודיעה ההסתדרות הרפואית כי הגיעה להבנות עם המעסיקים, לפיהן החל משנת 2013 כל בית חולים יקבל מסגרת עלות להענקת מענקים לפי מפתח הקצאה, זאת מתוך ההבנה כי לכל בית חולים ישנם בשלב זה צרכים שונים. כמו כן, סוכם כי הסכום המוקצה למענקים ימשיך לעמוד על 75 מיליון שקלים לשנה, כפי שנקבע בהסכם. הבעיה היא שרופאים רבים שהחלו לעבוד עד לחתימת ההסכם במאי 2013 טרם קיבלו את המענק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום