הפצוע הסורי ה-100 הובא לבי"ח זיו

(0)
לדרג

צעיר בן 18 התעורר בטיפול נמרץ וסיפר בהתרגשות כי סבו וסבתו נולדו בצפת ועזבו ב-48'. לצד הצעיר מאושפזים במרכז 16 פצועים סורים, בהם אשה וילדים

מאת: מערכת zap doctors

פצוע מספר 100 הובא לישראל לקבלת טיפול במרכז הרפואי "זיו", היישר מאזורי הקרבות בסוריה. הוא הגיע לצד שלושה פצועים נוספים במצב קשה.

בפברואר השנה החל צה"ל להביא פצועים סורים לישראל, ובחודש וחצי האחרונים עלתה משמעותית כמות הפצועים המועברים לטיפול במרכז הרפואי זיו. בתקופה זו בלבד נקלטו 50 פצועים סורים, בהם ילדים, נשים ומבוגרים. כיום מאושפזים במרכז הרפואי זיו 16 פצועים סורים, מתוכם חמישה ילדים ואשה. שניים מהילדים, בני 15 ו-16 מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ ילדים במצב קשה. מרבית הפצועים מגיעים כשהם סובלים מפגיעות נרחבות של ירי ורסיסים בכל חלקי גופם.

אחד הפצועים, צעיר בן 18 שאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ, התעורר והצליח לתקשר עם הצוות הרפואי. כאשר הבין כי הוא מאושפז בישראל בבית חולים בצפת, סיפר בהתרגשות כי סבו וסבתו הינם במקור מצפת ועזבו את הארץ בשנת 1948. עוד סיפר, כי תמיד חלם להגיע ולבקר בעיר ממנה מגיעה משפחתו, אך מעולם לא תיאר לעצמו שימצא את עצמו בצפת בנסיבות אלו. הפצוע הודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור וביקש מהם לא לחשוף את שם משפחתו, על מנת שלא לסכן את בני המשפחה.

מחויבים מוסרית לסייע

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי צוות המרכז הרפואי זיו מטפל במסירות בכל פצוע, בכוונה להציל חיים מבחינה הומניטרית וכחלק מאמנת הרופאים שעליה חתום הצוות. גם נציגי הצלב האדום ביקרו את הפצועים הסורים מספר פעמים הביעו את תודתם והערכתם לצוות בית החולים על הטיפול המוענק להם.

עוד הוסיף ד"ר אמבון כי הפצועים הסורים זוכים גם לתמיכה וטיפול של אנשי צוות פרא-רפואי וכן הודה על תרומתם של עובדי בית החולים ואנשים פרטיים לצרכי המאושפזים.

המרכז הרפואי זיו פתח חשבון בנק לאיסוף תרומות ומזמין גופים פרטיים וציבוריים ואת הקהל הרחב לתרום לרכישת ציוד רפואי עבור הפצועים הסורים (קביים, כסאות גלגלים, פרוטזות וכד').

לתרומות: בנק דיסקונט, סניף צפת, מספר חשבון: 11-098-44591.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום