תינוק נולד במשקל 6.245 ק"ג

(0)
לדרג

יילוד שובר שיאים נולד השבוע בניתוח קיסרי בבי"ח רמב"ם, במשקל לידה כמו של ילד בן חצי שנה. האם המאושרת: "כל ילדיי גדולים, אבל זה הגדול ביותר"

מאת: מערכת zap doctors

תינוק במשקל של 6.245 קילוגרמים הגיח השבוע לאוויר העולם בקריה הרפואית רמב"ם. התינוק נולד בשבוע ה-38 להריונה של אמו, והוא מטופל בפגייה לצורך מעקב.

האם, סיוון דבוש, בת 31 מהיישוב בני יהודה ברמת הגולן, מספרת כי גם שני אחיו ואחותו של בנה הטרי נולדו גם הם במשקלים גדולים, הנעים בין 4.5 ל-5 קילוגרמים, אך הפעם היא הרגישה שמדובר בהריון ששבר את כל שיאיה הקודמים: "אני סובלת מסוכרת נעורים, ובגלל זה הילדים שלי היו תינוקות גדולים. בשבועות האחרונים התחלתי להרגיש את הכובד של התינוק, יותר מאשר בהריונות הקודמים. היום אני יכולה לומר שזה היה הגדול ביותר ובהחלט האחרון", אמרה האם בחיוך.

כאשר סיוון הגיעה לרמב"ם לקראת הלידה העריכו הרופאים את משקל הלידה סביב 5.5 קילוגרמים ועל כן נשלחה האם לניתוח קיסרי. רק לאחר הלידה התברר שהתינוק שבר שיא, אשר כמוהו לא זכור לרופאי רמב"ם מזה עשרות שנים. בגיל יום, משקלו של התינוק ירד ל-6.095 ק"ג, תופעה נורמלית לאחר הלידה.

"זה התינוק השני הכי גדול שנתקלתי בו ב-35 שנות עבודתי ברמב"ם", אמר פרופ' שרגא בלזר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ פגים וילודים בביה"ח, "לפני עשרים שנה נתקלתי בתינוק שמשקלו היה 6.3 ק"ג, אך גם בשנות עבודתי בארה"ב לא ראיתי דבר כזה. בהחלט מדובר במשקל נדיר".

"מסיבות בריאותיות ליולדת ולתינוק, אנו מעדיפים שלא להיתקל במצבים כאלו", מסביר פרופ' משנה קליני עידו שולט, מנהל השירות להריון בסיכון ברמב"ם, "אך למרות המשקל החריג, הלידה עברה בשלום".

לפי חישוב משקלו של תינוק ממוצע, גודלו של התינוק שנולד ברמב"ם שקול למשקלו של תינוק בן כחצי שנה. לספר השיאים של גינס נכנסו לאחרונה שני תינוקות אשר נולדו בטווח משקלים דומה: האחד, נולד ביולי בגרמניה, במשקל של 6.12 קילוגרמים ואילו השני, נולד במהלך אוגוסט בספרד, במשקל של 6.2 קילוגרמים. עכשיו יצטרף אליהם גם התינוק הישראלי, זה שבפגייה של רמב"ם אפילו לא נמצאה עבורו פיג'מה במידה המתאימה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום