מעדיפים את הסיגריות על הילדים

(0)
לדרג

לפי סקר חדש, יותר מ-60% מהמעשנים יהיו מוכנים לחסוך על הילדים ובלבד שלא לוותר על חפיסת הסיגריות. הורים אחרים יעדיפו לא לקנות בגד או לא לצאת לחופשה

מאת: מערכת zap doctors

מחיר העישון. הורים שמעשנים מעדיפים לקצץ בהוצאות על הילדים שלהם במקום לחסוך על הסיגריות. כך לפי סקר חדש שנערך בבריטניה.

למרות העובדה ש-55% מההורים מודעים לכך שהסכום שיחסכו אם יפסיקו לעשן יהיה משמעותי ביותר עבור המשפחה, 62% מההורים לילדים מתחת לגיל 16 מעדיפים לחסוך על הילדים מאשר לקנות פחות הסיגריות. כך לפי סקר חדש שיזמה חברת התרופות פייזר באנגליה בקרב כ-4,000 מעשנים.

רק 27% מהנשאלים ענו כי יעדיפו לצמצם את ההוצאות על סיגריות כדי לא לפגוע בילדים; 42% יבחרו להוציא פחות כסף על בגדים ונעליים; 33% ענו שיחסכו על חופשות ו-38% העדיפו לקצץ בהוצאות המזון.

האם נוכח מחירי הסיגריות הגבוהים ניתן לחשוב אם המעשנים חיים ברווחה כלכלית? ודאי שלא. 63% מהמעשנים העידו שהם לחוצים מבחינה כלכלית, ו-48% מודים בכך שהם מתקשים לעמוד בעלויות של חפיסות הסיגריות שהם רוכשים מדי יום.

יתרה מזאת, 30% מהנשאלים דיווחו שהמצב הכלכלי הביא אותם למצב שבו הם מרגישים מוכנים להפסיק לעשן ו-38% דיווחו על כך שמחירן הגבוה של הסיגריות גרם להם לחשוב על הפסקת עישון.

ומה קורה כשעולה הצורך הנואש לקנות סיגריות, ואין כסף זמין? 21% מודים שהם אוספים את כל הכסף הקטן שלהם, 14% אף מחפשים מטבעות אבודים מתחת לספה או בתוך הרכב, 11% העדיפו לא לאכול בשביל לחסוך בכסף ו-9% לקחו כסף מהקופה של הילד. 8% מכרו חלק מרכושם, 7% לוו מחברים או מקרובי משפחה ו-2% אפילו ביקשו כסף מזרים.

לא מאמינים שיצליחו להיגמל

מחקרים קודמים שנערכו על-ידי פייזר הראו שהמעשן הממוצע ניסה להפסיק לעשן ארבע פעמים, וכמעט רבע (24%) מאלו שרוצים להיפטר מההרגל חושבים על כך לפחות חמש פעמים ביום. אין פלא, אם כן, ש-43% מהמעשנים בסקר החדש לא מאמינים שיצליחו להפסיק לעשן בניסיון הבא שלהם.

מהסקר הנוכחי עולה כי 80% ממהורים היו רוצים להפסיק לעשן, ו-30% אכן מנסים להפסיק לעשן. כמחצית מהנשאלים לא ידעו שניתן לקבל ייעוץ להפסקת עישון חינם באזור מגוריהם, רק שליש ידעו שניתן להיעזר בצורה כזו. כמעט שלושה רבעים (72%) מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לפנות לעזרה מקצועית אם ייעוץ אכן יעלה את הסיכויים שלהם להצליח להפסיק לעשן, ושהם רוצים להפסיק לעשן.

כיצד מפסיקים לעשן בארץ?

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית באפשרויות הרפואיות לגמילה מעישון כאשר משרד הבריאות הכיר בעישון כמחלה שהטיפול בה מציל חיים והכניס לסל התרופות טיפול תרופתי להפסקת עישון (צ'מפיקס וזייבן). את התרופות ניתן לקבל בשילוב סדנאות לטיפול התנהגותי בקופות החולים, שילוב שהוכח כיעיל ביותר להפסקת עישון. הטיפול התרופתי מפחית משמעותית את תסמיני הגמילה, מוריד את הדחף לעשן ואת ההנאה מסיגריות ומסייע לנגמל להישאר גמול, ואילו הסדנה מעניקה כלים להתמודדות עם ההתמכרות, לשבירת ההרגלים ולמניעת מעידות. ההשתתפות בסדנה ניתנת חינם למבוטחי כל הקופות, והטיפול התרופתי מסובסד למשך שלושה עד שישה חודשים, ועולה בין 60 ל-80 שקל.

לדברי ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא מומחה לרפואת משפחה ויועץ לגמילה מעישון, מרבית המעשנים מודעים לחלוטין לעובדה שהרגלי העישון שלהם הם עול כלכלי על חייהם. "יחד עם זאת, כאשר אני מציע למטופלים שלי את הטיפול המשלב סדנה עם תרופות אנשים מתפלאים לגלות שהסדנאות הן חינם ואף כוללת סבסוד לתרופות המרשם. מי שלא מצליח להגיע לסדנה מטעמי חוסר זמן וכדומה, מקבל אצלי במרפאה סדנה אישית ומרשמים. אמנם אין ביכולתי לסבסד התרופה, אך היא לא יקרה יותר מהעלות הממוצעת לחודש עבור סיגריות למעשן".

עוד מוסיף ויינפאס כי שיחה אחת עם רופא מומחה עשויה להגביר את סיכויי ההצלחה של המעשן להפסיק לעשן עד פי ארבעה, בהשוואה לניסיון להפסיק לעשן בכוח הרצון בלבד. שירותי הפסקת עישון או מומחי שירותי בריאות יכולים לדבר עם המעשנים על האפשרויות העומדות בפניהם, וקרוב לוודאי שיעלו דברים שהמעשנים מעולם לא חשבו עליהם.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום