מחלות לב: מנעו מוות מיותר

(0)
לדרג

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב יוצא בהכרזה דרמטית ניתן היה למנוע כרבע מכלל מקרי התמותה על רקע מחלות לב וכלי דם. התרופה: אימוץ אורח חיים בריא

מאת: מערכת zap doctors

מדו"ח חדש של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC), שפורסם בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי מדי שנה ניתן למנוע אלפי מקרים של תמותה ממחלות לב וכלי הדם.

מדי שנה אחד מכל שלושה מקרי תמותה בארה"ב (כ-800 אלף מקרי תמותה) נובע ממחלות לב וכלי דם. בפעם הראשונה אי-פעם מתפרסמים נתונים אודות מספר מקרי התמותה הניתנים למניעה עקב מחלות לב ואירועים מוחיים. מהנתונים עולה כי כרבע מכלל מקרי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם ניתנים למניעה. מקרה תמותה הניתן למניעה עקב מחלות לב, אירועים מוחיים ויתר לחץ דם, הוגדר כמוות של אדם עד גיל 75 שהיה ניתן למנוע בעזרת מאמצים יעילים יותר ברמת בריאות הציבור, שינוי אורחות חיים, או טיפול רפואי.

מספר מקרי התמותה הניתנים למניעה עקב מחלות לב ואירועים מוחיים ירד בחולים בגילאי 65-74 שנים. ייתכן כי ירידה זו נובעת מעלייה בשיעורי הביטוחים הרפואיים ובדיקות סקר מניעתיות וטיפולים שניתנו דרך הכיסוי הביטוחי. עם זאת, מקרי תמותה הניתנים למניעה עקב מחלות לב ואירועים מוחיים לא השתנו באלו מתחת לגיל 65 שנים. כ-60% ממקרי התמותה הניתנים למניעה קורים בחולים בני 65 ומטה, ולכן זוהי הקבוצה שבה השיפור היה הרבה יותר איטי.

עוד עולה מהממצאים כי לגברים סיכון גבוה כפול יחסית לנשים לתמותה הניתנת למניעה עקב מחלת לב ואירועים מוחיים. השיעור הגבוה ביותר של מקרי התמותה הניתנת למניעה בשנת 2010 תועד בעיקר באזורי טנסי, ארקנסו, מיסיסיפי, לואיזיאנה ואוקלהומה. השיעורים הנמוכים ביותר תועדו באזורי מערב, מערב-תיכון וצפון-מזרח.לאור זאת, החוקרים כותבים כי לרוע המזל, תוחלת החיים עלולה להיות מושפעת יותר ממקום המגורים מאשר ההרכב הגנטי.

באמצעות איזון טוב יותר של לחץ, ערכי כולסטרול בדם וסוכרת, ניתן להביא לשיפור מהיר ומשמעותי בשיעור מקרי התמותה הניתנים למניעה. לאור זאת, ה-CDC דוחק ברופאים לעודד את המטופלים לאימוץ אורח חיים בריא בכל ביקור במרפאה, כולל הפסקת עישון, הגברת פעילות גופנית, הקפדה על תזונה נכונה, שמירה על משקל גוף בריא והקפדה על נטילת התרופות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום