ילדים, תשכחו ממיץ פטל

(0)
לדרג

שתיית משקאות ממותקים לפני גיל בית-ספר קשורה להשמנת יתר; הסיכון לעודף משקל גבוה יותר אצל ילדים ששותים משקאות אלה לעתים קרובות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מיץ פטל? לא בבית ספרינו. ילדים לפני גיל בית-ספר הצורכים משקאות ממותקים נמצאים בסיכון גבוה יותר למשקל יתר, כך לפי מאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.

החוקרים בחנו את ההשפעה של משקאות ממותקים על מדדי מסת גוף של 9,600 ילדים אמריקאים, כאשר הבדיקות נערכו בגילאי 9 חודשים, שנתיים, ארבע שנים וחמש. בנוסף מילאו ההורים שאלונים בנוגע לתזונת הילדים, שם תיארו את מועד צריכת המשקאות המתוקים עם ארוחות או עם חטיפים ואת תדירות צריכתם.

מהממצאים עולה כי כ-15% מבני שנתיים סווגו כבעלי עודף משקל והשמנת יתר. מעט יותר מ-16% מהילדים בגילאי 4 ו-5 שנים הוגדרו כבעלי עודף משקל. החוקרים מצאו כי שיעור קטן יחסית של ילדים בגילאי שנתיים שתה משקאות ממותקי סוכר, אך כי שיעור הילדים ששתו כוס משקה אחת או פחות בכל יום עלה עם הגיל; 9.3% בגיל שנתיים, 13% בגיל 4 שנים ו-11.6% בגיל 5 שנים.

החוקרים לא זיהו קשר בין צריכת משקאות ממותקי סוכר להשמנת יתר בגיל שנתיים, אך זיהו קשר מסוים בגיל ארבע. עם זאת, נקבע חד משמעית כי קיים קשר בין משקאות ממותקי סוכר להשמנת יתר בגיל חמש, עם סיכון גבוה יותר בהשוואה לאלו ששתו משקאות קלים לעתים רחוקות או לא שתו כלל.

החוקרים מצאו גם כי בכל הגילאים, שיעור גדול יותר של ילדים ששתו לפחות משקה אחד ביום של משקה ממותק היו ילדים לאמהות שסבלו מעודף משקל או השמנת יתר.

המסר העולה מהמחקר הוא כי על רופאים והורים להיות ערניים להרגלי צריכת משקאות ממותקים של הילדים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום