קפה תרופת הפלא החדשה?

(0)
לדרג

מחקר חדש מעלה על נס את סגולות הקפה והתה; לפי הממצאים, למי שצורכים משקאות אלה בקביעות סיכון תמותה נמוך יותר, אלא אם מדובר בסרטן או מחלות לב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם קפה או תה מסוגלים להאריך את חיינו? בכתב העת Journal of Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר הפוך בין צריכת קפה ותה לשיעורי התמותה מכל סיבה, פרט למחלות לב או סרטן.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הקשר בין צריכת תה וקפה רגיל או נטול קפאין לתמותה מכל סיבה שהיא, תמותה עקב מחלות כלי דם, תמותה ממסיבות אחרות ותמותה עקב מחלות ממאירות. המחקר כלל קרוב ל-2,500 משתתפים עם נתונים אודות הרגלי התזונה, ללא היסטוריה של אירועים מוחיים, התקפי לב וגידולים סרטניים בתחילת המחקר. במהלך מעקב ממוצע של 11 שנים, החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת קפה ותה, כפי שנקבע לפי שאלוני תזונה, לבין 863 מקרי תמותה.

החוקרים זיהו קשר הפוך בין צריכת קפה לתמותה מכל סיבה. עוד זוהה קשר הפוך בין צריכת קפה נטול קפאין לתמותה מכל סיבה, בעיקר עקב השפעה מגנה בקרב אלו ששתו ארבע כוסות קפה ביום, או יותר. כמו כן זוהתה מגמה של קשר מנה תגובה הפוך בין צריכת תה ובין תמותה מכל סיבה. צריכת ארבע כוסות קפה ביום, או יותר, לוותה בסיכון נמוך יותר לתמותה שאינה עקב מחלות כלי דם, בהשוואה לפחות מכוס אחת בחודש, וצריכה של שתי כוסות תה ביום או יותר, לוותה בהשפעה מגנה מפני תמותה שאינה עקב מחלות כלי דם ומחלות ממאירות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קפה ותה הם משקאות נפוצים, כאשר מחקרים קודמים מצאו קשר הפוך בין צריכת קפה ותה להסיכון לתמותה, אך הקשר עם תמותה מסיבות ספציפיות אינו מובן היטב. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים, כולל הערכת המנגנונים והמרכיבים בקפה ותה, האחראיים לקשר בין צריכת משקאות אלו לשיעורי התמותה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום