פוליו: כמה התחסנו ביישוב שלך?

(0)
לדרג

נושא הפוליו הפך בימים האחרונים לשיחת היום בקרב הורים רבים. בעוד שבדרום התחסנו כמעט מחצית מהילדים המועמדים לחיסון, בתל אביב ובירושלים השיעור זעום

מאת: מערכת zap doctors

ממשרד הבריאות נמסר כי אתמול (ג'), ביום השלישי למבצע החיסונים הארצי, התחסנו כ-48 אלף ילדים בכל רחבי הארץ, מה שאומר שמתחילת המבצע התחסנו כ-182 אלף ילדים.

עוד נמסר כי נגיף פוליו פראי נמצא גם במרכז טיהור השפכים בבקה אל גרביה. שרת הבריאות יעל גרמן קראה לכולם להתחסן גם במרכז הארץ וגם בצפון. נדידת הנגיף צפונה מוכיחה כי יש צורך בחיסון הילדים בכל המדינה.

כדי לעקוב אחר המתחסנים מפרסם משרד הבריאות מפת מתחסנים לפי מחוזות, שתעודכן מדי יום בשעה 19:30 בערב. נכון לאתמול בערב, התחסנו במחוז הדרום כ-44% מהמועמדים לחיסון, כ-17% במחוז אשקלון, כ-15% באזור צפון, כ-12% במחוז חיפה, כ-9% במחוז מרכז, כ-5% בתל אביב וכ-2% במחוז ירושלים בלבד.

יש לציין כי החיסונים בתל-אביב וירושלים עדיין אינם נכללים בדיווח זה - עקב מערכות מחשוב שונות, והיות שחלק מהנתונים טרם הוקלדו לתוך המערכת, אלא נרשמו ידנית ולכן לא מייצגים את כל החיסונים שניתנו. בנוסף, הדיווח מתבסס על כתובות המעודכנות במשרד הפנים, שאינן תמיד זהות למקום ביצוע החיסון בפועל.

בתוך כך, לאור ההיענות הגבוהה של ההורים, למבצע הארצי לחיסון נגד הפוליו, החליט משרד הבריאות להרחיב את שעות הפעילות של טיפות החלב בכל הארץ. היום (ד') יעבדו בכל טיפות החלב בהן יהיה ביקוש גבוה, עד השעה 20:00. החל ממחר יעבדו בטיפות החלב בכל הערים והישובים הגדולים עד השעה 20:00.

מומלץ לוודא את שעות הפעילות של טיפות החלב באתר האינטרנט של משרד הבריאות או במוקד הטלפוני "קול הבריאות" 5400*.

בואו לדבר על זה בפורום חיסון ילדים נגד פוליו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום