מההופעה בקיסריה לחדר הלידה

(1)
לדרג

בת 25 בהריון הגיעה למרכז הלל יפה עם דימום מסיבי. במהלך ניתוח חירום התברר כי מקור הדימום הוא קרע בטחול, כתוצאה מנפילה. ליולדת ולתינוקה שלום

מאת: מערכת zap doctors

בגלל נפילה קטנה. ד' (השם המלא שמור במערכת), בת 25 מאור עקיבא, הגיעה לחדר מיון יולדות בבית חולים הלל יפה בשבוע 29 להריונה עם דימום מסיבי. היא לא האמינה שתוך זמן קצר תיכנס לניתוח חירום ותלד את בתה. לאחר מכן התבררה הסיבה לדימום - נפילה של היולדת כמה ימים קודם לכן.

"יצאנו לראות הופעה בקיסריה", נזכר בעלה של היולדת, "כבר בכניסה היא התלוננה שכואבת לה הבטן. בהתחלה חשבנו שאולי יש לה צירים, אבל היא צעקה והתחננה שאקח אותה לבית חולים. צוות רפואי שהיה במקום הזעיק ניידת טיפול נמרץ. בדרך, היא כבר ממש נהייתה לבנה וכשהגענו לחדר מיון היא כמעט התעלפה לצוות בידיים".

"היא נראתה ממש באפיסת כוחות", מתאר ד"ר חיים דוד, מנהל חדר הלידה, "הפנים שלה היו חיוורות לחלוטין והיא כמעט לא הגיבה. כשחיברנו אותה למוניטור, המיילדת גילה פנחסוב, הבחינה שהעובר במצוקה. היה לנו ברור מיד שהיא ועוברה בסכנת חיים ולכן הועברה בדחיפות לניתוח מיידי".

בחדר הלידה אובחן מצב חריף של היפרדות שיליה, שעלול להיות קריטי לחיי האם ועוברה. למקום הוזעקו עוד מומחי גינקולוגיה, יילודים, כירורגיה והרדמה, בכדי לעצור את הדימום ולהציל את היולדת ואת תינוקה.

התינוקת חולצה במיידי בהצלחה והועברה להמשך טיפול בפגיה, שם היא נמצאת כעת בהשגחה ומצבה טוב. לאחר חילוצה של התינוקת, המשיכה הצעירה לדמם. אבחון מהיר של הצוות הכירורגי העלה כי מקור הדימום הוא קרע בטחול, והם החלו בפעולות עד כדי הצורך בכריתת הטחול. כל הניתוח נמשך כשלוש שעות שבמהלכו היא קיבלה 10 מנות דם ומוצריו. האיתור מהיר והטיפול המקצועי אפשר את עצירת הדימום וד' הועברה להתאוששות במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

ביום שלמחרת, לשמחת כל הצוות המטפל ולשמחת משפחתה, פתחה ד' את עיניה וביקשה לראות את בתה. כיום, שבוע ימים אחרי האירוע הדרמטי, היא מאושפזת בהשגחה במחלקה כירורגית.

"כל נפילה בהריון - מחייבת בדיקה"

עם התאוששותה של הצעירה, סיפרה לצוות כי מספר ימים לפני כן נפלה בביתה, "נפילה לא נעימה על הברך בגלל שלולית קטנה של מים", כפי שתיארה זאת, "משהו בהחלט לא חשבתי שהוא בעייתי ושצריך ללכת להיבדק בשבילו. כל ההריון היה תקין, הבדיקות היו תקינות, והקפדתי לעשות הכול 'לפי הספר'. מי חשב שנפילה קלה כל כך תוביל לכל זה?".

"במהלך ההריון, כל נפילה, היתקלות בעצם זר, מכה קטנה כגדולה - מחייבים התייחסות ובדיקה של הרופא המטפל", מדגיש ד"ר דוד. "הריון הוא מצב שונה לגמרי, שבו הגוף מגיב באופן אחר לדברים שעשויים להיות פעוטים או שוליים לגוף ללא הריון. גם אם האישה היא במצב פיזי טוב, וההריון תקין, הרי שהיא רגישה יותר בהיבטים שונים זה יכול להיות הצטננות קלה ויכול להיות נפילה קטנה מה שחשוב הוא לשמור על ערנות וגם אם זה נראה שולי, לגשת להיבדק".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום