"עצרו את חיסוני הפוליו"

(0)
לדרג

עמותת "איזון חוזר" עתרה לבג"ץ בדרישה להקפיא את המבצע, בטענה שהילדים משמשים חומת מגן; אתמול התחסנו 30 אלף ילדים והורגש עומס בטיפות החלב

מאת: מערכת zap doctors

ביום הראשון של המבצע הארצי 2 טיפות הגיעו אתמול (א') כ-30 אלף ילדים להתחסן נגד נגיף הפוליו. מנגד - הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה להפסקת החיסונים.

במשרד הבריאות הביעו שביעות רצון ממספר המתחסנים. עד כה זוהו כ-42 נשאי נגיף הפוליו הפראי בדגימות הצואה שנבדקו, מספר זה מבטא כ-4.4% מכלל הדגימות שנלקחו, ועל כן מצביע על מספר נשאים לא מבוטל. במשרד הבריאות מקווים כי מספר המתחסנים יילך ויעלה.

במקביל לאי נוחות שנגרמה להורים בשל עומסים שהורגשו בטיפות החלב, הולכת ומתעצמת התנגדות הורים המסרבים לחסן בנגיף הפוליו המוחלש. עמותת "איזון חוזר" להפצת השכלה בריאותית בישראל, הגישה אתמול עתירה בדרישה להוציא צו זמני להפסקת מבצע החיסונים, זאת בטענה כי משרד הבריאות מחסן ילדים בריאים על מנת ליצור חומת מגן עבור כלל האוכלוסייה. במקום לחסן אוכלוסיה זו, נטען בעתירה, מעדיפים במשרד הבריאות להגן עליה באמצעות ילדים ללא ידיעתם וללא ידיעת הוריהם.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ישראל היא מדינה דמוקרטית בה כל אזרח יכול לעתור לבית המשפט על כל נושא. הרופאים בכלל מערכת הבריאות קיבלו החלטה למגר את הפוליו במדינת ישראל ולשמור על בריאות הציבור. החלטה זו והנימוקים שבבסיסה יוצגו בפני בית המשפט, ואנו משוכנעים שבית המשפט יתרשם מנחיצות והכרחיות ההחלטה לחסן את ילדי ישראל".

בואו לדבר על זה בפורום חיסון ילדים נגד פוליו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום