הפגיה במאיר קיבלה הכרה בינלאומית

(0)
לדרג

בפגיה מיישמים בהצלחה את עקרונות NIDCAP, שיטת ליווי התפתחות תומך במעורבות הורים. אלה מעודדים לטפל בילד, להחזיקו צמוד עור לעור מוקדם ככל האפשר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הפגיה במרכז הרפואי מאיר, הראשונה בארץ והחמישית בעולם, קיבלה הסמכה כפגיה תומכת התפתחות מטעם ארגון NIDCAP העולמי, המקדם טיפול בגישה נוירו-התפתחותית לטיפול בפג. הסמכה זו מהווה תו איכות העומד בסטנדרטים קפדניים לטיפול, הניתן לפגים ולמשפחותיהם.

פגים מגיחים לעולם טרם זמנם בתקופה שבה מוחם מתפתח מהר יותר מאשר בכל תקופה אחרת בחיים. לאחר היוולדו, נאלץ הפג להתמודד עם סביבת הפגיה השונה לחלוטין מזו של הרחם. סביבה זו, מתוקף היותה טיפול נמרץ, עתירה בגירויים ובגורמים מעוררי סטרס עבור הפג וההורה: אורות, קולות, רעשים, טיפולים רפואיים יחד עם הניתוק מהאם. החוקרים סבורים כי חשיפת הפגים לגירויים אלה עלולה לתרום לקשיים התפתחותיים בעתיד - כמו הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגותיות, קשיים בוויסות, קשיים מוטוריים, קשיי למידה ועוד.

עקרונות הטיפול

מטרת הטיפול ההתפתחותי התומך היא להפחית את הסטרס (דחק) אליו נחשף הפג, לתרום להבשלתו הנוירו-התנהגותית ולקדם את הקשר המוקדם בין ההורים ותינוקם המאושפז בפגיה. הטיפול מתבסס על הבנת שפת הגוף והתייחסות לרמזיו ההתנהגותיים הדקים ביותר של הפג:

התייחסות לסביבה הפיזית שמירה על רמות נמוכות של אור ורעש בסביבה הקרובה של הפג. ההורים והצוות מתבקשים לשוחח בקול נמוך ושקט, לכבות טלפונים ניידים. על מנת לצמצם את החשיפה לאור ישיר מעמעמים את האורות בפגיה ומכסים את האינקובטורים והעריסות בכיסויי בד.

מגע והחזקה ההורים לומדים על אחיזה מרגיעה ועוטפת של הפג. השיטה מעודדת מגע עור לעור ("קנגורו") שבה ההורה מניח את הפג על גופו. הפגים שוכבים על מצע בד רך, אסופים בתוך "קן" התוחם אותם בתנוחה רצויה.

ההתערבויות הרפואיות - מתייחסות באופן מקסימלי למחזור הערות והשינה של הפג תוך דגש על הפחתת כאב.

ד"ר דליה זילברשטיין, אחות אחראית, המרכזת את נושא הטיפול ההתפתחותי התומך בפגיה, מספרת כי בפגיה מעודדים בשלב מוקדם ככל האפשר את הקשר בין ההורים ותינוקם. "ההורים מעודדים להתגבר על הפחד ולהצטרף לטיפול בשלב מוקדם ככל האפשר". הצוות מעודד את ההורים להתגבר על הפחד ולהצטרף לטיפול. תחילה על ידי "טיפול בארבע ידיים" ההורה יחד עם הצוות מתנסה בביצוע פעולות כמו מגע, החזקה, רחצה, האכלה, החתלה וכדומה, בהמשך על ידי ההורה תוך תמיכה של הצוות.

הקשר עם ההורים ושמירה קפדנית על עקרונות השיטה מביאים לתוצאות טובות יותר בהתפתחות העתידית של הפגים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום