טיפול לעור ולנפש

(0)
לדרג

מרפאה חדשה משלבת טיפול במחלות כמו פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, אקנה ורוזיצאה המחמירות על רקע מתח נפשי. מנגד, לעתים מחלת העור גורמת לדיכאון וחרדה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במחלקת העור שבמרכז הרפואי תל-אביב סוראסקי נפתחה מרפאה חדשה לפסיכו-דרמטולוגיה; טיפול בתופעות עור הנגרמות כתוצאה ממצבים נפשיים - מתח (סטרס), דיכאון או חרדה או כתוצאה מהשפעת מחלת העור על מצבו הנפשי של המטופל.

מנהלת המרפאה, ד"ר עידית אוריון, מסבירה כי המקום מיועד לסובלים מתופעות עוריות על רקע מצב נפשי, לחולים הסובלים ממחלות עור כמו פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, אקנה, רוזיצאה, סבוריאה וכדומה. מצד אחד, מחלות אלה יכולות להחמיר במצבי מתח, ומנגד החולים מפתחים לעתים בעיה נפשית בגלל ההתמודדות עם מחלת העור עצמה.

"לכל מחלה באשר היא יש השפעה כלשהי על מצבו הנפשי של האדם כשפסיכו-דרמטולוגיה הוא תחום העוסק במגוון רחב של מחלות עור, בעלות ממד נפשי המשפיע עליהן או נגרם כתוצאה מהן. המרפאה מטפלת במחלות עור המושפעות ממצבים נפשיים, כדוגמת מתח, דיכאון או חרדה, או לחילופין, מצבים נפשיים הנגרמים ממחלת העור עצמה, למשל, חרדה חברתית או דיכאון שלעיתים נובעים מהסטיגמה הקשורה בקיומה של מחלת העור", מסבירה ד"ר אוריון.

הטיפול מותאם לצרכיו ולמצבו של המטופל (התנהגותי, פסיכולוגי, תרופתי ועוד), כששיטת טיפול ומתכונת עבודה שפיתחה ד"ר אוריון נחשבת לייחודית מסוגה. "טכניקות הטיפול הפסיכו-דרמטולוגי נעות בין טכניקות התנהגותיות, טכניקות של הפחתת מתחים, ועד להדרכת הורים, טיפול באמצעות שיחות ועוד", מסבירה ד"ר אוריון. "פרט לטכניקות אלו, נעזרים במרפאה גם בטיפולים תרופתיים שעשויים להקל על מצבי חרדה או דיכאון כמו תרופות השייכות לתחום בריאות הנפש, שיש להן אפקט טיפולי המיטיב עם העור, במיוחד בהקלה על גרד כרוני".

הטיפול במרפאה הוא במסגרת טופס התחייבות כספית מקופת החולים (טופס 17) או באמצעות תשלום עצמאי בהתאם לתעריף משרד הבריאות לבדיקת רופא.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות עור ומין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום