מלחמת גי'נסנג בתשישות

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, שימוש בתוספי ג'ינסנג עשוי לשפר את תחושות העייפות הקשה בחולי סרטן. עם זאת, ממליצים החוקרים לבדוק עוד את השפעת הצמח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חולי סרטן או חולים לשעבר הסובלים מתשישות או עייפות עשויים להקל על מצבם באמצעות תוספי תזונה המכילים ג'ינסנג. כך לפי מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

כמעט כל החולים במחלות ממאירות עשויים לסבול מתשישות בשלב מסוים במהלך מחלתם, אם בעת האבחון, במהלך הטיפול ואף לאחריו, כשהתשישות עלולה להימשך מספר שנים. הבעיה עם תשישות על רקע מחלה ממארת נובעת מכך שזו עלולה להיות משמעותית מאוד, ללא הקלה לאחר שינה או מנוחה, ועלולה להקשות משמעותית על היכולת של החולים לבצע פעולות שנהגו לעשות כל יום.

מחקרים קודמים מצאו כי לג'ינסנג השפעה טובה על תשישות. במחקר הנוכחי חולקו 364 חולים לשתי קבוצות באחת מהן נטלו תוסף ג'ינסנג במינון של 2,000 מ"ג ביום למשך שמונה שבועות, ובשנייה פלסבו. המשתתפים דירגו את תחושות התשישות באמצעות שאלונים ייעודיים. לאחר מכן שקללו החוקרים את התשובות בסולם של 100 נקודות, כאשר מדד גבוה יותר מעיד על אנרגיה רבה יותר. בשתי הקבוצות המדד ההתחלתי נע סביב 40. לאחר שמונה שבועות, בקבוצת ההתערבות נרשמה עלייה של 20 נקודות, בממוצע, בהשוואה לשיפור של 10 נקודות בקבוצת הפלסבו. שיפור זה משמעותי דיו כדי להשפיע על חיי היומיום. תופעות לוואי דוגמת בחילות, הקאות וחרדה, לא היו נפוצות יותר בקבוצה שקיבלה את התוסף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התוצאות מבטיחות, אך אינן מספקות בכדי להמליץ לרופאים להציע את התוספים למטופליהם. הם מציינים כי אין נתונים אודות קשרי הגומלין בין ג'ינסנג לטיפול תרופתי או הטיפול בממאירות עצמה, סיבה נוספת בגינה עדיין אין מקום להמליץ לחולים לרכוש את התוספים.

בואו לדבר על זה בפורום תוספי תזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום