קמטים: אפשר להחליק את זה

(0)
לדרג

יש היום הרבה שיטות לטפל בקמטים ולהעניק לפנים מראה צעיר יותר, אבל חשוב לבחור את השיטה המתאימה, ולהבין גם שקמטים לא באמת נעלמים, ולהיות יפה עולה לא מעט כסף

מאת: מערכת zap doctors

פעם רק ניתוח מורכב ומסוכן היה מעניק מראה חלק וצעיר לעור הפנים, אבל הימים האלה חלפו מן העולם; כיום קיימים מגוון טיפולים המאפשרים לכולנו להיראות צעירות יותר במינימום כאב, זמן וכסף. יחד עם זאת, לפני שפותחים את הארנק חשוב לקחת כמה דברים בחשבון; לד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור, יש כמה תובנות חשובות לפני שאתן בוחרות באופק טיפולי.

תובנה ראשונה היא "ידע הוא כוח": מה זה אומר? למדו מה הם קמטים, מה גורם להם, ממה הם נובעים ומדוע הם נוצרים: "קמטים נוצרים במסגרת תהליך טבעי של הזדקנות העור המונע על ידי גורמים שונים וקצב התרחשותו משתנה מאדם לאדם," מסבירה אלמן.

במסגרת תהליך זה העור מתכווץ ומאבד מנפחו, חלק מאבני הבניין המסייעות למראהו החלק ולמיצוקו מתמעטות. כמו כן, השומן התת עורי הולך ונעלם, וכוח המשיכה מפעיל את עצמתו. התוצאה - עור רפוי, נופל וחרוש קמטים. "סך הכל, סופו של כל עור הוא להתקמט, אך הקצב בו מתרחש התהליך ועד כמה עמוקים ורבים הקמטים - אלה הן כבר שאלות של גנטיקה, סגנון חיים ומאפיינים אישיים", מוסיפה אלמן, "המימיקה, ההבעות שונות, מצב השיניים, שינויים במשקל הגוף, גנטיקה, חשיפה לשמש ושלל תהליכים בגוף לכל אלו השפעה ישירה על מראה העור".

עור בריא בגוף בריא

תובנה שנייה היא לשמור על אורח חיים בריא שיכול לסייע להאט את תהליך ההזדקנות של העור ולנסות להימנע ממה שמחמיר את הופעת הקמטים. "נכון שאי אפשר לעצור את התהליך של התקמטות העור, אולם אפשר להאט את התהליך. מי שלא מעשן, לא צורך אלכוהול, שומר על משקל גוף תקין, נמנע משינויי משקל קיצוניים או תכופים ולא נחשף לשמש - יתקמט יותר לאט ויותר מאוחר, למרות הגנטיקה, אז תמיד שווה להתאמץ".

דבר חשוב נוסף הוא להכיר את הפתרונות והטיפולים. יש המון סוגי טיפולים בקמטים, חלקם שמרניים וחלקם אפילו כירורגיים. לכן חשוב ללמוד על כל טיפול ולהתייעץ עם מומחה בתחום שיסייע לכם להבין מהו הטיפול האידאלי עבורכם.

חשוב לדעת למשל כי הזרקות למילוי קמטים מהוות פתרון יעיל, לא מסוכן ולא מאוד מכאיב, ולכן רבות המטופלות שבוחרות בו. אבל אם לבכן נוטה לכיוון הזרקות, חשוב שתדעו גם איזו הזרקה לבחור. "ישנן שיטות הזרקה שונות וחומרי הזרקה שונים שכוללים בוטוקס, חומצה הילוארנית וחומרי הזנה", אומרת ד"ר אלמן. "חשוב לבחור חומר מילוי איכותי, שאיננו מזיק לבריאות ושמסייע למראה עור חלק לאורך זמן. המטופלת צריכה לשמוע מהן ההשלכות של כל חומר ושל כל שיטת טיפול ולבחור בעצמה, בעצת המטפל, מה הכי יתאים לה".

כמה זה עולה לנו

סוגייה חשובה נוספת היא כמובן התקציב. אין מה לעשות, להיות יפה עולה כסף והזרקות למילוי קמטים אינן תענוג זול. חשוב לבחור טיפולים במסגרת תקציבית מוגדרת מראש, לא להתפתות לטיפולים לא נחוצים וגם לא להתפתות ל"דילים" זולים ומפוקפקים. יש לעבור טיפולים בטוחים בזהירות הנדרשת בלי לחשוב רק על חסכון כלכלי.

בנוסף, חשוב קודם כל לבנות תכנית ארוכת טווח. הזרקות הן לא זבנג וגמרנו. מדובר בהליך טיפולי שיש לחזור עליו ולחדש את הזרקת החומרים. מי שרוצה לשמור על "לוק" חלק לאורך זמן, צריכה לקחת זאת בחשבון ולבנות מערך טיפולים מותאם.

"לרוב מדובר בשתי הזרקות בשנה כדאי לתחזק את מראה העור", אומרת ד"ר אלמן, "כל עוד החומר נספג וקיים בגוף האפקט שלו ישפיע, אולם עם היעלמו יחזור מראה העור לקדמותו. חשיפה לשמש, התבגרות מואצת, שינויים הורמונליים ועוד גורמים אחרים, יכולים לשנות את אורך התקופה ולעורר צורך בהזרקות תכופות יותר".


גברת, אצלי תקבלי עור חרסינה

עוד פרמטר חשוב הוא תיאום ציפיות. לדברי ד"ר אלמן, אין דבר כזה העלמה של קמטים, אלא יש עידון והשטחה, יש הפחתה משמעותית ויש שיפור במראה כללי, אבל לא העלמה מוחלטת. "כל אשה צריכה לדעת זאת ולא לצפות לראות תוצאות והישגים לא מציאותיים. מטפל שיבטיח לכם עור חרסינה חלק, משמיע הבטחות שווא".

ד"ר אלמן מוסיפה כי טיפולים מתאימים הנעשים על ידי מטפל מיומן יתרמו להחלקה, מיצוק והצערה של העור ויספקו תוצאות מרשימות ביותר. "אני כמטפלת, לשם תיאום ציפיות הגון, מעמידה את המטפלת מול המראה ובוחרת יחד איתה את הקמטים למילוי תוך הסבר לאיזה שיפור יש לצפות. אני גם מסבירה שלפעמים הזרקה יכולה להישאר במערכת פחות זמן עקב מאפיינים אינדיבידואלים של המטופלת, ועליה להכיר בכך מראש".

עניין של משמעת

כמובן, שלכל אורך התהליך חשוב לשתף פעולה ולהישמע להוראות המטפל. "הזרקות למילוי קמטים נחשבות לפרוצדורה לא מורכבת והן לא מחייבות הליך החלמה כלשהו, יחד עם זאת חשוב להקשיב למטפל ולמלא אחר הוראותיו. למרות שהתהליך אינו מחייב כל שהייה בבית, חשוב להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת לפחות במשך 36 שעות וגם להימנע מטיסות או מביקור אצל רופא שיניים ביום ההזרקה", מוסיפה אלמן.

עוד דבר חשוב הוא כמובן לבחור רק מטפל מוסמך ולוודא כי המזריק הוא רופא. לרוב, רופאים המטפלים באסתטיקה של העור הם דרמטולוגים, מנתחים פלסטיים או רופאים מתחום אחר שעשו הסבה והשלימו הכשרה מתאימה לשם כך. בהחלט לא יזיק גם לקבל המלצות, זה אף פעם לא מזיק.

בואו לדבר על זה עם ד"ר מוניקה אלמן בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום