פוליו: החל מבצע החיסונים

(0)
לדרג

החל מהבוקר יעבדו טיפות החלב בדרום בארץ שעות נוספות. אלפי ילדים בני תשע ומטה יחוסנו. הם יקבלו מנה של וירוס מוחלש בצורת טיפות

מאת: מערכת zap doctors

מבצע החיסונים נגד פוליו יוצא לדרך. משרד הבריאות הודיע היום (א') על החלטתו לחסן החל ממחר את ילידי ינואר 2004 ואילך בשתי טיפות חיסון נגד פוליו. החיסון יינתן בטיפות חלב ב-66 יישובים בדרום הארץ, מקריית גת ועד מצפה רמון (לא כולל נתיבות ואופקים).

הילדים שהוחלט לחסן אלה ילדים שעדיין לא קיבלו חיסון בטיפות וירוס חי מוחלש (OPV), אבל קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון מומת בזריקה (IPV). במסיבת העיתונאים הסבירו נציגי משרד הבריאות כי החיסון נחשב לחיסון יעיל במיוחד ובעל פרופיל בטיחות גבוה. למעשה, נועד החיסון להגן דווקא על בני המשפחות של הילדים, ולמנוע את התפשטות המחלה לכל הארץ.

במשרד הבריאות מדגישים כי החיסון שייעשה בו שימוש משופר בהשוואה לתרכיב שנעשה בו שימוש בעבר, והוא כולל חיסון כנגד הזנים 1 ו-3 של פוליו, כלומר כולל רק 2/3 מהרכיבים, דבר המקטין עוד יותר את הסיכון. יש לציין כי יותר מ-98% מהתושבים בארץ מחוסנים.

ההחלטה לחסן את הילדים בדרום הארץ מגיעה בעקבות מציאת שרידי נגיף הפוליו במערכות ביוב במספר מוקדים בדרום הארץ ובמרכזה, אולם עד לשלב זה לא התגלה אף אדם החולה במחלה. "ההחלטה לצאת למבצע התקבלה לאחר תהליך חשיבה ארוך, שכלל התייעצות עם מומחים רבים לאפידמיולוגיה, מחלות ילדים ומחלות זיהומיות, ובכלל זה עם משלחת שהגיעה מארגון הבריאות העולמי", נמסר ממשרד הבריאות. "רק לאחר שהוכח מעבר לכל ספק שקיימת העברה נרחבת של הנגיף ביישובי הדרום, וכי קיים סיכון להתפתחות מחלה שיתוקית, אם לא תתבצע התערבות".

בנוסף, נמסר, משרד הבריאות בוחן באופן שוטף את הנתונים, ויחליט בהתאם לצורך אם להרחיב את מבצע החיסונים לאזורים נוספים בארץ.


שאלות ותשובות בנושא פוליו באדיבות משרד הבריאות

רשימת היישובים המלאה מופיעה באתר ובמוקד קול הבריאות 5400*

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום