חסך בשינה ובעיות התנהגות

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי לילדים לפני גיל בית ספר, שישנים פחות מתשע שעות בלילה, סיכוי גבוה יותר לפתח הפרעות התנהגות והתקפי זעם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר נוסף מצטרף למחקרים רבים, שמצאו ששנת לילה קצרה מדי הרסנית עבור הילדים. כעת נמצא כי לילדים שישנים זמן קצר בלילה, סיכון מוגבר להפרעות התנהגות.

במחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, עקבו החוקרים אחרי 9,000 ילדים לפני גיל בית-ספר. משך השינה של הילדים נבחן על בסיס דיווחי הורים, שמדדו את שעות השינה במהלך ימות השבוע ואת זמני השכמה. שעת השינה הממוצעת של כלל הילדים הייתה 20:39 ושעת ההשכמה הממוצעת 7:13 בבוקר.

מהתוצאות עולה כי לילדים שישנו פחות מ-9.44 שעות שינה בלילה (11% מהמשתתפים) שכיחות גבוהה יותר של אימפולסיביות, כעס ופעילות יתר, בהשוואה לילדים שישנו יותר שעות מדי לילה. הסיכון להתנהגות אגרסיבית עלה ב-80%, כאשר הסיכון להתנהגות אימפולסיבית עלה ב-45%, הסיכון לתגובות זעם עלה ב-40% והסיכון לפעלתנות יתר עלה בשיעור של 30%.

מין הילד, מספר שעות הצפייה בטלוויזיה, ותסמיני דיכאון אצל האם לא זוהו כגורמים לשינה קצרה יותר. עם זאת, אצל בנים שצפו בטלוויזיה יותר משעתיים בלילה ואצל בנים לאמהות עם תסמיני דיכאון מדדי ההתנהגות היו גרועים יותר בהשוואה לתת קבוצות אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום