המאבק בסמי פיצוציות מתגבר

(0)
לדרג

היום תדון הכנסת בחוק "סמי הפיצוציות", לפיו יוכלו השוטרים להחרים ולהשמיד חומרים החשודים כמסוכנים, ומנכ"ל משרד הבריאות יורשה לאסור הפצה

מאת: מערכת zap doctors

בתום דיון ארוך אישרה השבוע ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת את הצעת חוק השימוש בחומרים מסוכנים, המרחיבה את סמכויות משרד הבריאות והמשטרה במלחמה בסמים. היום (ד') תדון מליאת הכנסת הכנסת בהצעה בקריאה שנייה ושלישית.

לאחר שינויים שהוכנסו לדרישת מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול (יש עתיד), נקבע כי חומר ייחשב כמסכן, אם השימוש בו עלול להביא להפרת הסדר הציבורי, או לפגיעה בשלום הציבור, בביטחונו או בבריאותו, בשל החשש שהוא עלול לגרום לתופעות הדומות לשימוש בסם מסוכן. לשוטר תהיה סמכות להיכנס למקום שבו הוא חושד שמוחזק חומר מסכן, לבצע חיפוש במקום (למעט מקום מגורים) ולסלק את הסיכון. קצין המשטרה ישמיד את החומר, אלא אם יורה בית המשפט אחרת. למחזיק החומר יינתן חודש לפנות לבית המשפט לצורך כך.

חלק מהסעיפים אושרו כהוראת שעה לשלוש שנים, כאשר בתום התקופה ייבחנו שוב. כך למשל מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להכריז באופן מיידי על חומר כאסור להפצה, וזאת לאחר שהתייעץ עם יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ועם מפכ"ל המשטרה, או מי שהסמיכו מטעמם. עוד נקבע כי העונש על הפרת איסור ההפצה יהיה 3 שנות מאסר. מי שידיח קטין לשימוש בחומר האסור להפצה יוטלו עליו 5 שנות מאסר.

אחת לחצי שנה ידווחו שרי הבריאות, ביטחון הפנים והמשפטים לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על השימוש בסמכויות שניתנו למשרדיהם במסגרת החוק, על היקף ואופי איסורי ההפצה ועל כתבי האישום שהוגשו במסגרת יישום החוק.

ח"כ קול: "אישרנו חוק חשוב ביותר. הוועדה הצליחה לאזן בין הצורך להגן על הציבור מפני חומרים מסוכנים והשפעתם, לבין הגנה על זכויות הפרט. אני מקווה ומייחלת שנעבור קיץ נטול שימוש בחומרים הרעים האלה".

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום