"מבוטחי כללית לא מופנים לשיבא"

(0)
לדרג

בשיבא מאשימים כי קופת חולים כללית מונעת ממאות מטופלים לקבל כיסוי ביטוחי לביקורים במרכז הרפואי. הקופה: כל מטופל זוכה לטיפול הרפואי שהוא זכאי לו

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי שיבא מתריעים כי מאות ממטופלי קופת חולים כללית, כולל ילדים וחולי סרטן, לא מקבלים בחודשים האחרונים טופסי 17, כיסוי ביטוחי של הקופה עבור ביקורים במוסד. המשמעות היא שחולים הנמצאים בטיפולים או כאלה המבקשים להיות מטופלים בבית החולים, ואף נקבעו להם תורים לימים ולשבועות הקרובים, נאלצים לבטל אותם. חלק מהחולים מגיעים ומשאירים פיקדון כספי רק כדי להמשיך את הטיפולים החיוניים.

במוקד לסיוע הציבור הפועל בשיבא הצטברו באחרונה עשרות שמות של מטופלים מאוכזבים. כך למשל חולת לב שהומלץ לה על ניתוח ותיקון המסתם המיטרלי פנתה למנהל מערך ניתוחי הלב בשיבא, פרופ' אהוד רענני, שקבע שיש לנתחה. לפי דוברות שיבא, הקופה מנעה את הניתוח והפנתה את החולה לניתוח בבית חולים בבעלות הקופה; במקרה אחר, סטודנט חולה טרשת נפוצה שעבר שורה של טיפולים, נאלץ להשאיר פיקדון עצמי לאחר שהקופה סירבה לנפק לו טופס 17 עבור בדיקת MRI.

עוד נמסר כי נתוני בית החולים מצביעים על ירידה של כ-11% בפעילות הכללית בשיבא בשנת 2013, דבר המעלה חשד כי מדובר בהוראה שהתקבלה בדרגים הגבוהים של הקופה. "הלב נחמץ נוכח חולים המבקשים להמשיך את הטיפול אצלנו ונתקלים בסירוב מוחלט", אמר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, "אני בספק אם זוהי החלטה נבונה כלכלית עבור הכללית, אבל בכל מקרה אני מקווה שתמונת המצב תשתנה וטובת המטופל תחזור לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות".

משירותי בריאות כללית נמסר כי הטענות על הירידה בהיקף הרכש משיבא הינן התעלמות מכוונת משינויים המתחוללים בעולם הרפואה בכלל ובישראל בפרט, ואשר להם ישנה השפעה המכרעת על הכנסות בית החולים. "בכל העולם ישנה מגמה של העברת שירותים רפואיים לקהילה, רק בשנה האחרונה נפתחו במרכז הארץ כארבעה מוקדי רפואה דחופה (גם על ידי הכללית) המצמצמים את הצורך בהגעה לחדרי המיון ומפחיתים אשפוזים בכל בתי החולים; בשנתיים האחרונות נוספו בכל הארץ מכשירי MRI חדשים אשר נרכשו על ידי המדינה והדבר מפחית הכנסות לבתי חולים מסוימים שריכזו בעבר את מירב המכשירים. על אלה יש להוסיף את הירידה הדרמטית בניתוחי לב המתאפשרת בזכות מרפואה מונעת משופרת גם זה תהליך המעיב על הכנסות בתי החולים. טובת של לקוחותינו עומדת לנגד עינינו בכל עת וכל מטופל זוכה לטיפול הרפואי שהוא זכאי לו".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום