ריטלין התרופה המפתיעה לקשיש

(0)
לדרג

שימוש חדש לתרופה להפרעות קשב: במחקר ישראלי נמצא כי מנת ריטלין עשויה לשפר את בקרת שיווי המשקל בהליכה, ובכך ולצמצם נפילות ושברים

מאת: מערכת zap doctors

מנה בודדת של ריטלין, תרופה נפוצה להפרעות קשב בילדים, עשויה לצמצם את הסיכון לנפילות בקרב מבוגרים, בגלל יכולתה לשפר את בקרת שיווי המשקל בהליכה. כך לפי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בן-גוריון.

נפילות בקרב קשישים הן הגורם המוביל לשברים באגן ולמוות מתאונה. הידרדרות במערכת שיווי משקל הקשורה לגיל בהליכה ובעמידה היא התורם העיקרי לנפילות בקרב קשישים. על פי המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Gerontology Medical sciences, נמצא כי מנה בודדת של ריטלין משפרת את היציבות בהליכה.

במחקר השתתפו 30 בני אדם בגיל 70 ויותר, ובעלי יכולת לצעוד 70 רגל (20 מטר), ללא סיוע או מכשיר עזר. לאחר בדיקה ראשונית, קיבלו המשתתפים בקבוצת המחקר מנה אחת (10 מ"ג) של ריטלין, ובקבוצת הביקורת ניתן פלסיבו. הן החוקר והן הנחקרים לא ידעו לאיזה קבוצה משתייך כל משתתף. כל אחד מהם עבר הוערך תחת ארבע מצבים בעמידה ובהליכה, חלקן משימות המשלבות בקרת שיווי משקל ובו-זמנית משלבת משימות קוגניטיביות.

התוצאות היו מפתיעות. "לחומר הפעיל שבריטלין עשוי להיות תפקיד כאופציה טיפולית לשיפור הליכה והפחתת סיכון לנפילה בקרב אנשים מבוגרים", מסביר ד"ר יצחק מלצר, ראש המעבדה לשיקום ולחקר התנועה ע"ש שוורץ, המחלקה לפיזיותרפיה, בפקולטה למדעי בריאות באוניברסיטת בן-גוריון. "זה נכון במיוחד במצבים מורכבים יותר, כפי שמתרחשים בחיים האמיתיים, כשיש דרישה להליכה תוך ביצוע מטלות נוספות בו זמנית ("משימה כפולה"), כאשר תשומת לב ממוקדת במקומות אחרים, (לדוגמה, צפייה בתנועה ברחוב ושיחה) ולא על ביצוע משימה מוטורית ספציפית (הליכה)", מדגיש ד"ר מלצר.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום