סרטן: התרחקו מבשר אדום

(0)
לדרג

חוקרים שבחנו את התפריט של חולי סרטן המעי הגס והרקטום, מצאו כי צריכת בשר אדום ומעובד מעלה את הסיכון לתמותה ב-79%

מאת: מערכת zap doctors

בשר אדום ובשר מעובד נחשבים למאכלים שיש לצרוך בכמות מוגבלת, אם בכלל, אך ייתכן כי עבור חולי הסרטן המינון קריטי. לפי מחקר חדש של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, בקרב חולי סרטן מעי גס ורקטום הגבלת צריכת בשר כזה לעד ארבע מנות בשבוע עשויה להביא לשיפור שיעורי ההישרדות של החולים.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העתJournal of Clinical Oncology, נמצא כי בחולים ששרדו את המחלה הממארת וצרכו כמות רבה של בשר אדום ומעובד (חציון של כארבע מנות בשבוע, או יותר) לפני האבחון ולאחריו, הסיכון לתמותה על רקע ממאירות של המעי הגס והרקטום היה גבוה בצורה מובהקת ב-79%, בהשוואה לאלו שצרכו כמות קטנה יותר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים ממחקר Cancer Prevention Study II Nutrition Cohort וזיהו כ-2,300 גברים ונשים שאובחנו עם סרטן מעי גס או רקטום בין השנים 1992-2009. מבין 966 החולים שמתו במהלך תקופת המחקר, 413 מתו כתוצאה מהמחלה. החוקרים בחנו את צריכת הבשר לפני אבחון ממאירות של המעי הגס והרקטום ואחריו.

מבחינת הנתונים עולה כי צריכת בשר בכמות גדולה מעלה ככל הנראה את הסיכון לתמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום. נמצא כי לגברים ובנשים שאכלו באופן עקבי בשר אדום ומעובד בכמות הגדולה ביותר, סיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום. זאת בהשוואה לאלו שבאופן עקבי צרכו את הכמות הנמוכה ביותר של בשר אדום ומעובד.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום