המסיכה שתגאל אותך ממיגרנה

(0)
לדרג

הפרעות שינה: לפי מחקר חדש, טיפול במכשיר CPAP להקל על תסמיני מיגרנה בסובלים ממדום נשימה חסימתי בשינה, ולהפחית את הטיפול התרופותי

מאת: מערכת zap doctors

מסיכה מיוחדת לסובלים ממיגרנה ומדום נשימה חסימתי בשינה, עשויה להפחית את תדירות התקפי מיגרנה, את משך ההתקפים וחומרתם. כך לפי מחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס מטעם איגוד הנוירולוגיה האירופי.

מיגרנה עלולה להופיע בעקבות מספר גורמים, כולל מוצרי מזון, מצב הורמונלי, תרופות, מצב נפשי, חסך שינה או עודף שינה, גורמים בסביבה ועוד. במחקר הנוכחי, נבחנה השפעתה של מסיכת CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) על מיגרנה.

במחקר השתתפו 40 בני אדם הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה, שחלקם סבלו גם מישנוניות יתר בשעות היום, שינה לא מרעננת, שינה מקוטעת, ירידה בריכוז, הפרעות זיכרון או כאבי ראש בבוקר. בנוסף, כולם אובחנו עם מיגרנה. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 49. המשתתפים לא נטלו מניעתי למיגרנה, טיפול בחמצן, או תרופות אחרות המשפיעות על מערכת העצבים המרכזית, ולא סבלו הפרעות נוירולוגיות או פסיכיאטריות אחרות. בדיקת שינה מצולמת בוצעה בבית החולים.

30 חולים (73.2%) קיבלו טיפול ב-CPAP, עם נתונים זמינים אודות 24 חולים לאחר שנה אחת ו-18 חולים לאחר שנתיים. בדיקת השינה הדגימה שיפור משמעותי לאחר שנה אחת במדדי במשך הפרעות נשימה בשינה, מדד ערות ומדדים נוספים. טיפול ב-CPAP הפחית משמעותית מדדי מיגרנה ואף נרשמה ירידה בצורך בטיפול תרופתי ובמספר ימי ההיעדרות ממקום העבודה.

החוקרים קובעים כי טיפול ב-CPAP יעיל למדי לחולים הסובלים בו זמנית מדום נשימה חסימתי בשינה וממיגרנה. הטיפול הביא לשיפור בריוויון החמצן הלילי, לייצוב השינה ולהגדלת משך שינה בגל איטי. כמו כן, הטיפול הפחית את נטל המחלה ועל כן הם ממליצים לשקול התייחסות לתסמיני דום נשימה חסימתי בשינה בחולי מיגרנה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום