אנטי אייג'ינג: המדריך למחליק

(0)
לדרג

קמטים, פיגמנטציה וסימנים נוספים של עור שהתבגר - הם לא סוף העולם. ניתן להשפיע על קצב הזדקנות הגוף על ידי אורח חיים בריא ועל ידי טיפולי אסתטיקה

מאת: מערכת zap doctors

טיפולי אנטי אייג'ינג זוכים להתעניינות הולכת וגוברת זה כשני עשורים. האנטי אייג'ינג נחשב ענף טיפולי פרא-רפואי ומתעוררות סביבו שאלות רבות: מהם הטיפולים הנחשבים טיפולי אנטי אייג'ינג? מיהם המטפלים המוסמכים לבצעם? מה חשוב לדעת לפני שבוחרים סדרת טיפולי אנטי אייג'ינג? ושאלת השאלות - האם הטיפולים באמת יעילים? על שאלות אלה ואחרות, תסייע לנו להשיב רופאת העור ד"ר מוניקה אלמן.

נגד הזמן

ד"ר אלמן מסבירה כי "ניתן לתרגם מילולית את צמד המילים 'אנטי אייג'ינג' כ'נגד הזמן'. אנטי אייג'ינג הוא תחום טיפולי המאגד מספר טיפולים, פעילויות ואמצעים, השואפים להאט את השפעות הזמן על גופנו, מראנו ובריאותנו, ולמעשה להאט את תהליכי ההזדקנות. כולנו מזדקנים, אך ניתן להשפיע על הקצב של תהליך ההתבגרות הבלתי נמנע והאופן בו נרגיש וניראה במהלכו".

שוק הזוהר

אכן, תהליך ההזדקנות הוא בלתי-נמנע וטרם התגלה מעיין הנעורים, אשר יבטיח לנו חיי נצח. עם זאת, הרפואה מאפשרת להאריך את תוחלת החיים ולשפר את איכותם, כיצד? מה כוללים טיפולי האנטי אייג'ינג? ד"ר אלמן: "ישנם מספר טיפולים הנחשבים לטיפולי אנטי אייג'ינג מומלץ לשלב בין מספר טיפולים, כדי להגיע לתוצאה מיטבית. בראש ובראשונה, כוללת סדרת הטיפולים נטילת תוספי מזון, ויטמינים ומינרלים, החיוניים לגוף, במטרה להעשיר את התזונה ולהקל על תפקוד מיטבי של גוף בריא, אשר צרכיו באים על סיפוקם. לצד אלה, קיים מגוון טיפולים של לייף סטייל, שנועדו לשפר את המראה ולתרום לאיכות ושידרוג במראה העור. במקביל, ישנם טיפולים הפועלים לייעל את פעילותן של מערכות הגוף שלנו, ובד בבד נדרשת פעילות מהמטופל, הנדרש להשלים את המאמצים, על ידי שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, הכולל פעילות ספורטיבית מאוזנת וקבועה, הימנעות מעישון ואלכוהול, אכילה מאוזנת ובריאה ושמירה על משקל גוף תקין".

על טיפולי האנטי אייג'ינג, ניתן למנות מילוי קמטים, פילינג, בדרגות שונות של עוצמה, בהתאמה לסוג העור שילוב של טכנולוגיות חדשות המבוססות לייזר, הבזקי אור, גלי רדיו ופוטורג'ונוביישן.

כך תבטיחו טיפול יעיל

מי הם המומחים בתחום, המעניקים טיפולי אנטי אייג'ינג? "מטבע הדברים, מאחר שמדובר במגוון טיפולים, המטפלים מגיעים ממגוון תחומים ויש להם שלל הכשרות", משיבה ד"ר אלמן. בין המטפלים, ניתן למצוא רופאי עור, כירורגים פלסטיים, קוסמטיקאיות, מדריכי ספורט ומאמנים (קואוצ'ינג).

ד"ר אלמן ממליצה לאגד את כל טיפולי האנטי אייג'ינג תחת קורת גג אחת ולפנות לטיפול במרכז המציע מספר טיפולים, כדי למנוע חוסר יעילות או אף פגיעה במטופל, בשל טיפולים מקבילים ובלתי מתואמים. "אינני חושבת שכדאי להימנע משילוב טיפולי אנטי אייג'ינג שונים. להיפך: השילוב דווקא רצוי ואף מומלץ, אבל כדאי שיהיה נכון ומפוקח", מסבירה ד"ר אלמן ומוסיפה המלצות חשובות לקביעת טיפול יעיל: "חשוב מאד לקבוע תכנית טיפולית מסודרת, לקחת בחשבון שמדובר בטיפול ארוך טווח, המחייב הגעה לטיפולים תכופים, לבחור במרכז טיפולים בעל מוניטין ולקבל טיפול רק ממומחים שעברו הכשרה. ובנוסף, כל הזמן חשוב לזכור, שטיפולים פולשניים כשיר לבצע רק רופא מומחה, ולא כל מטפל".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום