הפילינג שלי

(0)
לדרג

עור מזדקן? פנים שהשמש הותירה עליהן כתמים? טיפולי הפילינג באים לתת מענה על בעיות אסתטיות אלו. מה זה בדיוק פילינג, איך הוא מתבצע ולמי הוא מתאים? היכנסו ותגלו

מאת: מערכת zap doctors

"פילינג הוא טיפול פנים אסתטי שמתבצע על ידי קילוף העור", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית למחלות עור ולטיפולים בטכנולוגיות מתקדמות ."סוג הקילוף ועוצמת הטיפול נקבעים על ידי מספר מדדים: צבע העור, גיל המטופלת וסוג העור".

כשמדברים על פילינג, ישנה חשיבות רבה לתכונותיו הבסיסיות של העור. האם הוא שמן, יבש, עדין או מעורב? כמו כן נלקח בחשבון מצבו הטבעי של העור. האם יש עליו כתמים? האם זהו עור שעבר נזקי קרינה מהשמש, או האם זהו עור שבו ישנה הרחבה של בלוטות חלב? האם זהו עור שנוטה להזיע?

"רק אחרי שבודקים את מכלול הנתונים, אומרת אלמן, "ניתן להתאים לכל מטופלת את הטיפול הנכון. כדי לקבל את הטיפול הנכון והמדויק ביותר, יש לעבור אבחון אצל מומחה עור בנוגע לסוג הטיפול או בנוגע לשילוב של סוגי טיפולים שונים, וכן בנוגע למספר הטיפולים ולאופן התחזוקה של העור לאחר מכן".

קרן אור על העור

מטרתם של כלל טיפולי הפילינג הם ליצור אחידות במראה העור : לאחר הריון לדוגמא, לאחר חשיפה רבה בשמש, בעקבות התבגרות טבעית של העור ,הופעה של קמטים או טיפול בצלקות שנגרמו מפצעי האקנה.

האפשרויות הן רבות ומגוונות: פילינג באמצעות תמיסות בריכוז משתנה מקלפת את העור ומעודדות צמיחת תאי עור חדשים. טיפול אחר מסוג "הבזקי אור" או שילוב של קרני לייזר מסיעים לטפל באופן סלקטיבי בבעיות פיגמנטריות שונות . פילינג כימי בריכוזים שונים כטיפול בודד או משולב טכנולוגיה.

לצד טיפולים אלו קיימת גם טכנולוגיית הלייזר הרשתי מסוג Co2 Erbium ,Rf, טכניקה חדשה יחסית שפעילה בעולם בשנים האחרונות "טכנולוגיה זו", מסביר ד"ר אלמן, "עוזרת לטיפול בנקבוביות פתוחות, בצלקות אקנה ובשיפור מרקם העור והקמטים". בניגוד לטכנולוגיות הלייזר האחרות, שיטה חדשה זו "יודעת לטפל" בפרטים קטנים וגדולים בעור, ויתרון הוא בהחלמה מהירה זריז יותר.

למי זה מתאים?

טיפול הפילינג מתאים בעיקר לנשים. אך לצדן מגיעים למכוני הטיפולים האסתטיים גם גברים וכן בני נוער אחרי צלקות אקנה הלוא הם פצעי הבגרות המפורסמים. "לטיפולי הפילינג ושיפור מראה העור מגיעים אלינו מטופלים מגיל ההתבגרות ועד לגיל בוגר ואף מבוגר, וזאת בהתאמה לבעיה הספציפית של כל לקוח", מספרת ד"ר אלמן. למי לא כדאי לעבור טיפולי פילינג? "לא הייתי ממליצה את טיפולים אלו לאנשים שמראש סובלים מעור דלקתי או מעור אלרגי, וכן לאנשים שנוטלים את תרופת הרואקוטאן המטפלת בפצעי האקנה".

לשמור על העור בעזרת פילינג: יתרונות וחסרונות

מעבר לשיפור המראה האסתטי, תהליך קילוף העור טומן בחובו גם מרכיב בריאותי. "טיפול הפילינג שלמעשה מקלף את העור, מעודד את תהליך חילוף החומרים של העור. תאי העור שסיימו את מחזוריות חייהם מושלים ונופלים, ואחריהם נוצרים תאים חדשים". פילינג מומלץ לעבור כל השנה, ואין משמעות אמיתית להבדלים אם מבצעים אותם בקיץ או בחורף, בניגוד, אולי, לדעה הרווחת. בנוגע לסיכונים הכרוכים בטיפול, מבהירה ד"ר אלמן: "לטיפול אסתטי, כמו לכל טיפול, יכולות להיות תופעות לוואי מכל מיני סוגים. לכן חשוב מאוד להתאים את סוג הטיפול לתכונות העור של כל מטופל, וכן לעקוב אחרי המטופל בהשגחה בזמן תהליך הקילוף ולאחריו, על מנת לקבל תוצאה טובה ואיכותית".

משך ההחלמה וטיפים חשובים

משך ההחלמה מטיפולי הפילינג השונים תלוי בסוג הטיפול ובסגנונו. ישנו טיפול בשלבים המתרחש אחת לשבועיים או חודש, ישנם טיפולי שימור שבעקבותיהם העור נראה לעתים ורדרד, ובאופן כללי החלמה מהטיפולים היא עניין של בין שבועות אחדים לחודשים ספורים. כמו ישנם טיפולים שדורשים מספר "ימי בית", עקב מראה לא אסתטי זמני בהחלט. אך הטיפ הכי חשוב שייסע להחלמה ראויה מכל טיפול באשר הוא: להיות חכמים בשמש. "בין אם העור עדין יותר ונוטה לרגישויות ובין אם מדובר על עור אמיד יותר, בזמן החלמת העור מטיפול הפילינג יש לשמור על מינימום של חשיפה לשמש", מסבירה ד"ר אלמן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום