מזל טוב, יש לך תאומים

(0)
לדרג

איך לזה לגדל תאומים כשיש לך שלושה ילדים נוספים שמתרוצצים בבית? אליזבת ליונס עשתה את זה ושרדה כדי לכתוב על כך ספר. הנה פרק מתוכו

מאת: מערכת zap doctrs

כשתאומינו היו בני חצי שנה, הייתה לי שיחה ארוכה עם בארב על בעלים שלא מבינים את השינויים שמתרחשים בחיי נשותיהם כשהן יולדות תינוק (או שניים). רוב הגברים ממשיכים ללכת לעבודה כל יום בזמן שהנשים מוותרות על משרות, חברות, אוכל, בגדים נקיים ומדי פעם על שפיותן. בארב ואני ניסינו לעזור זו לזו איך להבהיר לבני זוגנו מה אנחנו חושבות על השינויים האלה בחיינו בלי לרדת מהפסים (כפי שכבר הזכרתי, מעט מדי שינה ו/או אוכל יכולים לערער אנשים).

באותו יום אחר הצהריים הגיע עלון מהסניף המקומי של "אחוות התאומים". היה בו סיכום מחוכם של מה שלדעתי אימהות רבות בעולם מרגישות כלפי בני זוגן בכל יום. הנה קטע. המחבר אלמוני.

קורסים לגברים במרכז הלמידה למבוגרים

בשל המורכבות ורמת הקושי של התכנים, בכל קורס לא יהיו יותר משמונה משתתפים. הנושאים שיידונו:

איך למלא את מגש הקרח, צעד אחר צעד, בתוספת מצגת שקופיות.

גלילי נייר הטואלט האם הם צומחים על המתקן בשירותים? דיון קבוצתי.

האם אפשר להשתין תוך כדי שימוש בטכניקת הרמת מושב האסלה והימנעות מהתזה על הרצפה/הקירות והאמבט הסמוך? תרגיל קבוצתי.

הבדלים מהותיים בין סל הכביסה לרצפה. תמונות וגרפיקה מבארת.

צלחות וסכו"ם לאחר ארוחת הערב האם הם עפים מעצמם לכיור? דוגמאות בקלטת וידאו.

ללמוד איך למצוא דברים, החל בחיפוש במקום הנכון במקום להפוך את הבית בלוויית צרחות. פורום פתוח.

משמר הבריאות קניית זר פרחים לא תזיק לבריאותך. גרפיקה וקלטת שמע.

ללמוד איך לחיות הבדלים בסיסיים בין אימא לרעיה. שיעור מקוון.

אחרי שהתגלגלתי מצחוק, ביררתי אם זאת בדיחה. למען האמת, קורס כזה יכול להיות חשוב מאוד. באותו ערב נתתי לבעלי את הקטע ואמרתי: "מותק, בקיצור, זה מה שאני חושבת הרבה פעמים. אבל בעיניי זה לא כל כך מצחיק." זה היה מושלם. אני חושבת שהוא הבין (כמיטב יכולתו), ולמחרת בערב חזר הביתה מהעבודה עם זר פרחים ביד אחת ונייר טואלט בשנייה.

הכנת חיי הנישואים לקראת הצטרפותו של תינוק חדש היא נושא שדובר עליו הרבה. לא משנה אם את כבר בבית עם ילד אחד או יותר ותמשיכי להישאר בבית אחרי לידת התאומים; או שאת מתכוונת לעבור לתפקיד עקרת בית אחרי לידת תאומייך, או להמשיך לעבוד מחוץ לבית; או שבעלך יישאר בבית כדי לטפל בתינוקות, דבר אחד ברור: כל הדינמיקה של נישואיכם תשתנה. לאו דווקא לרעה. זה פשוט משהו שאתם צריכים להיות מודעים לו כשאתם נכנסים לשלב החדש בחייכם.

החשש הגדול של אימהות לתאומים הוא לאו דווקא שלא יצליחו לעבור את היום בשלום; אלא זהו החשש שבסוף אותו יום, ובעצם בסופם של חמשת אלפים הימים הבאים, הן ובני זוגן יביטו זה בזה וישאלו: "מי את/ה?" חשוב מאוד לקבוע מדי פעם יציאות לדייט גם אם רק תלכו סביב הכולבו או תקפצו למקדונדל'ס לארוחה זולה של המבורגר וצ'יפס. אפילו טיול מסביב לשכונה יכול ולהמריץ ולחדש את הכוחות ויאפשר לך ולבן זוגך לדבר על יומכם וחייכם באופן כללי, בלי ההפרעות הבלתי פוסקות מצד התינוקות.

להורים רבים כבר יש פעוט או פעוטה בבית כשתאומיהם נולדים, ולפני לידת התאומים הם נהגו לצאת לעתים קרובות מפני שיש להם שמרטפית או קרובי משפחה ששומרים על הפעוט. ואולם אחרי לידת התאומים הם מוותרים לזמן מה על הבילויים - כי צריך למצוא שמרטפית מתאימה שתדע לטפל גם בפעוט וגם בתאומים רכים, ותהליך חיפוש השמרטפית החלופית ומתן ההסברים על הטיפול בתאומים מרתיע אותם.

הורים אחרים בטוחים בהתחלה שלא יחששו להשאיר את התאומים עם חברה או קרובת משפחה. ואולם לאחר שהתאומים נולדים, ההורים מבינים שזה לא יהיה כל כך פשוט עכשיו או בתקופה הקרובה.

אני יודעת שזה מפחיד, הצורך למצוא אדם אחד שלא לדבר על שניים שתוכלו להשאיר איתו את המלאכים שלכם בלב שקט. עלות הסידור הזה יכולה להפחיד עוד יותר. הרשו לי להזכיר דבר חשוב: ברגע זה עלות שמרטפית שאתם סומכים עליה תהיה זולה הרבה יותר מעלותה של פגישה אחת אצל פסיכולוג טוב. אם יש באפשרותך, הקדישי יום לחיפוש שמרטפית שתוכלי לסמוך עליה. היא קיימת; את רק צריכה לאתר אותה. בני משפחה שגרים בשכנות, אחיות מבית החולים שבו ילדת, שירותי מטפלות מוסמכות ושמרטפיות שכונתיות מומלצות הן נקודת התחלה טובה. מדי פעם תמצאי שתי חברות בשכונה שאוהבות לשמור על ילדים ביחד.

האפשרות הזאת יכולה להתאים לכם במיוחד כי כל אחת תוכל להקדיש לכל ילד תשומת לב מלאה בזמן שאת ובן זוגך לא בבית.

בחודשים הראשונים לאחר לידת התאומים את חייבת לזכור כמה חשוב לבלות בחברת בן זוגך. ושניכם צריכים לעסוק בפעילויות אחרות מלבד החלפת חיתולים ושטיפת בקבוקים. (אני יודעת ש"פעילויות" מסוימות עלולות להיות מחוץ לתחום לזמן מה, ואני מבינה בכל לבי!)

אם מתאפשר לכם לצאת יחד מדי פעם, אפילו רק לנסוע לחנות לקנות חיתולים, נצלו את ההזדמנות. מהר מאוד תגלי את המותרות שבשיחה במכונית בלי מישהו שצורח במושב האחורי. זכרי, אתם לא צריכים לטוס לחו"ל ואתם לא חייבים להיעדר כל הלילה. אולי עכשיו זה נשמע דמיוני, אבל אחרי כמה חודשים שבהם תהיי שקועה עד צוואר בארץ-התאומים, תחשבי שזה גן עדן סתם לשבת עם בן זוגך במכונית ליד הבית, או לשחק קלפים, או לשמוע דיסק טוב.

אם אתם לא יכולים לצאת מהבית (ואני מבינה את זה, כי עבר זמן עד שמצאנו שמרטפית שסמכנו עליה), אל תזניחי את הדרכים הרבות שבהן תוכלו לבלות יחד. המשיכי לטפח את הקשר הרגשי בינך לבין בן זוגך.

דרכים לשמור על קשר עם בן זוגך

משחקי קופסה חדשים וישנים

דיוויד ואני אהבנו לשחק "שבץ-נא" כשהייתי בהיריון עם הבנים. הרבה ערבים אחרי הלידה היינו יושבים על הספה עם תינוק מכל צד ולוח שבץ-נא באמצע.

יש כל כך הרבה משחקים נהדרים כיום, ואין לי ספק שתמצאי שניים-שלושה שאת ובן זוגך תיהנו מהם יחד. (אני לא ממליצה על משהו שדורש יותר מדי מחשבה, היות שיהיו ערבים שתהיי עייפה מכדי לחשוב. למשל, משחקי טריוויה הוחרמו אצלנו. הם עדיין מוחרמים.)

סרטים

אני יודעת שההצעה הזאת נראית מובנת מאליה, אבל בהרבה ערבים, רגע אחרי שהשכבנו את התאומים לישון, אני הייתי פורשת למיטתי כדי לצפות בקומדיה, ודיוויד היה מתנחל על הספה בסלון מול משחק פוטבול או מול מכשיר האקס-בוקס הכול-יכול שלו.

לא תגיעו לקולנוע באותה תדירות, ועכשיו כשיש שירות וי.או.די בכבלים, קל ונוח לראות סרטים בבית. שימו לב: בשלב הזה עדיף לצפות בקומדיות. סאגות כמו "גנדי" מרתקות, אבל צריכות לחכות עד שהתאומים יגדלו קצת (ויישנו יותר).

ארוחת ערב

עוד פעילות זוגית ברורה מאליה. כולנו צריכים לאכול, לא? הבעיה היא שבערבים שבהם הייתי פורשת לחדר שלנו כדי לצפות בקומדיה, הייתי לוקחת איתי קערת קורנפלייקס. ארוחת הערב של דיוויד מול הטלוויזיה הגיעה בדרך כלל בבקבוק, אם אתם יודעים למה אני מתכוונת.

הזמיני אוכל מוכן ואכלו יחד ברגע שהתאומים במיטה. כך יהיה לכם זמן לפטפט, ואחר כך אולי תוכלו לשחק משחק או לראות סרט!

זמן קבוע

דרך טובה להבטיח שאת ובן זוגך תשמרו על קשר יומיומי היא פשוט לקבוע פגישה. לפני שילדתי ילדים מישהו סיפר לי שברגע שנקים משפחה, בעלי ואני נצטרך לקבוע זמן כדי לקיים יחסים. אז לא יכולתי לדמיין את זה. כעבור שנים רבות אני אומרת: האיש צדק!

אחרי שהילדים נמצאים במיטה או בהשגחת מבוגר אחר קל ללכת לחנות, ללכת למיטה (לבד), או להינעל בחדר הארונות לעשר דקות של דממה. בעצם זה כל כך קל, שאם לא תיזהרי, תמצאי את עצמך עושה את אחד (או יותר) מהדברים האלה בכל ערב. מצד שני, תתפלאי עד כמה עוזרות עשר או חמש עשרה דקות שיחה לערב. גם אם תוכן השיחה הוא: "איך עבר עליך היום? טוב? יופי. לילה טוב," היא שומרת על ערוצי התקשורת פתוחים. עם קצת מזל השיחה תהיה ארוכה יותר.

דברי על עצמך ו/או על עבודתו של בעלך, לאן תיסעו לחופשה כשתחליטו שתוכלו לצאת להרפתקה כזאת, ועל תכנית ההאכלות בלילה.

בסופו של יום ובסופו של דבר, הכי חשוב חיוני! לטפח ולתחזק את הקשר עם בן הזוג. ערוצי התקשורת ביניכם צריכים להיות פתוחים לרווחה. אורח חייכם יעבור הרבה שינויים בשנים הבאות, ויהיה קל יותר לעבור אותם אם תשמרו על ערוצי תקשורת פתוחים ועל קשר רגשי טוב.

מתוך הספר "תאומים, המדריך המלא לשנה הראשונה" מאת אליזבת ליונס, אם לחמישה ילדים, בהם זוג תאומים אחד, שמספרת מנקודת מבטה כיצד להתמודד עם גידול תאומים בשנה הראשונה לחייהם. הוצאת כתר, שנת 2013. מחיר מומלץ: 98 שקלים

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום