בישראל הכי מעט מיטות אשפוז

(0)
לדרג

ה-OECD פרסם את הדו"ח השנתי על מערכות הבריאות, ממנו עולה כי שיעור המיטות לאשפוז כללי בישראל נמוך מהממוצע, וכך גם ההוצאה הלאומית ושיעור האחיות לנפש

מאת: מערכת zap doctors

ארגון ה-OECD פרסם את קובץ הנתונים השנתי שלו על מערכות הבריאות במדינות הארגון. לפי הנתונים עולה כי שיעור המיטות לאשפוז כללי בישראל נמוך יחסית למדינות אחרות החברות בארגון (מתחת לישראל רק 2 מדינות) ועומד על כ- 1.9 מיטות לאלף נפש לעומת ממוצע של 3.4 במדינות החברות ב- OECD. כתוצאה מכך ניצולת המיטות בישראל גבוהה ביותר, דבר המשתקף מנתונים כגון שהייה ממוצעת נמוכה יחסית ושיעורי תפוסה גבוהים יחסית.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי לפי תחזיות משרד הבריאות, שיעור הרופאים צפוי לרדת בשנים הבאות אל מתחת לממוצע ה- OECD. זאת, בניגוד למגמת עלייה בשיעור הרופאים הקיימת Cמדינות החברות בארגון.

שיעור אחיות לאלף נפש בישראל נמוך מאוד בהשוואה למדינות החברות ב- OECD והוא עמד בשנת 2010 על 4.8 בהשוואה לממוצע של 8.8 בקרב מדינות ה- OECD.

ההוצאה הלאומית על בריאות בישראל היא כאחוז מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) והיא נמוכה ביחס למדינות ה- OECD ועומדת על 7.7 אחוז, לעומת ממוצע של 9.3 אחוז במדינות החברות בארגון. גם אחוז ההוצאה הציבורית (במימון ציבורי) מתוך כלל ההוצאה על בריאות הוא מהנמוכים בהשוואה למדינות החברות בארגון . בשנת 2011 היא עמדה בישראל על 60.8 אחוז בלבד לעומת 72.7 אחוז במדינות החברות ב-OECD.

בחינה של שיעור האזרחים המבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים מראה כי ישראל נמצאת במקום השלישי בארגון בשיעור מחזיקי הביטוחים הפרטיים (שב"ן בקופות החולים וביטוחים מסחריים) עם שיעור של כ-80 אחוז.

סך הכל, תוחלת החיים הממוצעת של גבר ישראלי גבוהה בשנתיים וחצי בהשוואה לממוצע והינה הרביעית בגובהה בכל מדינות הארגון. בקרב נשים הפער נמוך יותר תוחלת החיים של הנשים בישראל הינה במקום ה-13 בקרב מדינות הארגון.

שיעור תמותת תינוקות בישראל נמוך מהממוצע הקיים במדינות החברות בארגון ועמד בשנת 2011 על 3.5 פטירות לאלף לידות חי לעומת 4.0 בממוצע בקרב מדינות ה- OECD.

שיעור התמותה בישראל נמוך יותר מאשר ארה"ב ובריטניה למשל, אך גבוה בהשוואה לספרד, יוון ומדינות סקנדינביה. יש להדגיש כי בנושא זה קיימים הבדלים בין קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום