עבודות שירות למזייף שמן זית

(0)
לדרג

בית המשפט קבע כי אילן אזרד, הבעלים של "בית יצחק" ו"תן טבע שיווק מזון בע"מ" ירצה שלושה חודשי שירות וישלם קנס של 50 אלף שקל, עקב זיוף שמן זית ותרכיזים שונים

מאת: מערכת zap doctors

בית משפט השלום בתל-אביב יפו קבע כי אילן אזרד, בעלים של שני מפעלי מזון - בית יצחק" ו"תן טבע שיווק מזון בע"מ" - שזייפו שמן זית ותרכיזים שונים, ירצה שלושה חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 50 אלף שקלים. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, במסגרתו תוקנו כתבי האישום ואזרד הודה בשם שלושת הנאשמים בעובדות כתבי האישום בשני התיקים האמורים.

בין היתר נכתב בפסק הדין כי החל מחודש אפריל 2010 עסק הנאשם בייצור מוצרי מזון במפעל בטירת יהודה ללא רשיון יצרן. בעת בקורת במפעל בנובמבר 2010 נמצאו ליקויים רבים, בין היתר הציוד שבא במגע ישיר עם המזון במפעל לא היה שלם, היה מלוכלך בשאריות מזון, אבק ועוד. כמו כן, נמצאו ליקויים באחסנת המזון ועיבודו, מיצי פירות אוחסנו במקררים ללא אמצעי בקרת טמפרטורה ועוד.

יתר על כן, במועדים שונים בין מאי 2009 ועד אוקטובר 2010 ביצעו הנאשמים הטעיות שונות בקשר לבקבוקים ששווקו כתרכיזי פרי שונים (חמוציות, רימונים, לימונדה, פסיפולרה ועוד). כך, למשל, נמצאו במוצר תוספת צבע סינטטי וחומר משמר: על גבי המוצר נרשם כי הינו מכיל פרי טבעי וחרף האמור נמצאו בו תוספת צבע סינטטי ותוספת חומר משמר.

השופט כתב בפסק הדין כי אין כל ספק כי כי קדם תכנון לביצוע העבירות. העבירות בוצעו על פני שנים ומטבע הדברים לאורך כל הדרך, עם הפקת כל כמות חדשה של שמן מזויף, ועם המשך החזקת מפעל המזון בצורה לקויה, נדרשו מעשים (או מחדלים) להמשך ביצוע העבירות. ביצוע העבירות דרש סימון בקבוקי השמן ותרכיזי הפירות בסימונים מטעים.

בואו לדבר על זה בפורום תוספי תזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום